Gå til innhold

Sovner etter alle måltider.

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58

Er det normalt å sovne etter alle måltider? Jeg må spise 5 ganger om dagen og gjerne bare 2-3 brødskiver med kneip og en halv kopp melk.Jeg spiste en gradiosa kl 21 og måtte sove fra kl 22-22.30 da jeg hold på å sovne i lenestolen.Dette skjer ganske ofte når jeg spiser 3 brødskiver også eller ved frokost,

selv om jeg bare spiser 4 weetabix med lettmelk og syltetøy.

Jeg bruker 20 mg citalopram hver kveld mot depresjon.Det kan hende jeg spiser mellom måltidene også men det er da bare en koppp kaffe med litt sjokolade,eller ett glass cola og litt chips.Jeg har altid noen fiskekaker liggende i kjøleskapet som nattmat,da jeg føler at en "kake" er sunnere en ett glass h-melk som jeg pleier å drikke i 00-2 tida når jeg er sulten.Jeg er 52 år og veier 140 kg.Ingen kjent diabetes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363477-sovner-etter-alle-m%C3%A5ltider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Spis ting med mindre karbohydrater! Frukt, grønt, kjøtt, kylling... fiskekakene er geniale:-) Melk er ikke så verst, men drikk gjerne ekstralett istedenfor hel. Jeg er ganske overbevist om at du vil kjenne deg langt mer våken og opplagt om du kutter i karbohydratinntaket!

Spis ting med mindre karbohydrater! Frukt, grønt, kjøtt, kylling... fiskekakene er geniale:-) Melk er ikke så verst, men drikk gjerne ekstralett istedenfor hel. Jeg er ganske overbevist om at du vil kjenne deg langt mer våken og opplagt om du kutter i karbohydratinntaket!

Jeg torte ikke si det engang, for jeg får bare "juling" her inne når jeg gjør det. :o) Når det gjelder fiskekaker må man se nøye på innholdet, mange av dem inneholder veldig lite fisk, men mye mel og tapiokastivelse. De grove fra Rema er absolutt best synes jeg!

Gjest luftslott

Jeg torte ikke si det engang, for jeg får bare "juling" her inne når jeg gjør det. :o) Når det gjelder fiskekaker må man se nøye på innholdet, mange av dem inneholder veldig lite fisk, men mye mel og tapiokastivelse. De grove fra Rema er absolutt best synes jeg!

Kanskje du får pepper fordi du nevner lavkarbo som en løsning på alt? Jeg har hatt god effekt av lavkarbo selv, men det funker ikke for alle og er ikke alltid praktisk. Men med den beskrivelsen som ble lagt ut her var jeg ikke i tvil om at dette er alt for mye karbohydrater!

Annonse

Du spiser nok feil mat... Kneippbrød er "gift" for mange. Siden du er overvektig burde du kontakte legen for å be om kostholdsveiledning. I tillegg burde du kuttet ut alt av hvete. Mange raser ned i vekt etter hvetekutt. Dessuten kan man bli svært trøtt og uopplagt når man spiser slik mat og ikke tåler det. Det høres sikkert vanskelig ut for deg å kutte ut slikt brød, men det er ikke vanskelig dersom man vet om alternativene og skjønner at kroppen trenger litt tid på å avvenne seg med "gifta"...

Jeg tror nok froskens direkte tale understreker essensen.

Min umiddelbare tanke er at du sliter med svingninger i blodsukkeret som følge av mye raske karbohydrater - som gjør at blodsukkeret stiger svært raskt, for så å synke til nær litt for lavt nivå svært raskt slik at du føler deg sulten. Om kroppen må produsere mye insulin for å ta knekken på karbohydrater, vil også dette medføre at du føler deg sulten igjen raskt.

Det er ofte vanskelig å ta tak i sånne typer problemer aleine. Jeg anbefaler deg at du søker hjelp hos fastlegen eller evt. psykolog/psykiater som behandler deg for bipolar lidelse. Noen medikamenter kan og medføre økt apetitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...