Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en kvinne på 34 år. Han er 37 og vi har to barn på 6 og 10 år. Hos oss kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi har sex og da er det som oftest jeg som tar intinativet. Han utrykker at han synes det er for sjelden og det er jeg enig i. Det er bare det at jeg er trøtt av alltid å måtte være den som har lyst. Han synes det er flaut å snakke om det og blir tydelig brydd når jeg prøver å bringe det på banen. Vi har alltid god sex når vi først har det og etterpå er vi enig om at det ikke må bli så lenge til neste gang siden dette er godt for oss begge. Vi varierer ganske mye med stillinger og koser oss når vi har sex men det skjer for skjelden altså Jeg synes dette begynner å tære på forholdet vårt etterhvert. Jeg begynne å tvile på at han er glad i meg. Han har et større søvnbehov enn meg og legger seg tidligere på kvelden. Men jeg har tatt intinativ også på andre tider på døgnet for å vise han at det går an. Men det skjer ingenting. Er det jeg som gjør noe gale. Det er forsåvidt greit for meg å ha skjelden sex men det gnager meg at han ønsker mer og ikke tar intinativ. Har du noe løsning på problemet som jeg kan prøve så hadde det vært kjempefint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36351-skjelden-men-god-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Kan det være at din partner føler seg litt underlegen mht intimitet og sex?

Du sier at det er du som har utspillet hver gang.

Når dere begge nyter samlivet, og de sjeldne gangene med sex, burde det være muligheter for å komme gjennom problemet. Ulikt sovebehov er ingen unnskyldning. Dagtid er like bra som kveldstid for intimitet.

Fortell partneren din at det begynner å tære på forholdet for deg, at han er så tilbakeholden. Kanskje han ikke vet det og har forstått din reaksjon? Så får du informere han.

Forsøk å tenke ut hva som må til for at partneren din skal få lyst til å ta intaitiv til nærhet og sex. Snakk til han om det. Han må kanskje settes på sporet - men helst uten at du dominerer han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36351-skjelden-men-god-sex/#findComment-139028
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...