Gå til innhold

Negativ test - 5 dager over

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin.N

Jeg er en jente på 26 år, og jeg samboeren min forsøker å få barn. Jeg tester negativt, men får ikke mensen. Er etter "gjennomsnittsberegningen" 5 dager over dato (33-34 dager fra første mensdag forrige måned), men sannheten er at jeg aldri egentlig har sjekket hvor mange dager jeg har i mellom hver menstruasjon. Har også en følelse av at det varierer med et par-tre dager. Vi hadde samleie alle dagene jeg skulle hatt eggløsning i forhold til våre beregninger - men det kan jo hende at EL ikke var disse dagene. Vi har regelmessig samleie uansett - så det er kanskje sannsynlig at jeg har blitt befruktet senere også. Går sjelden 4-5 dager uten at vi har samleie. Hvor lenge kan man teste negativt og hva bør vi gjøre? Dette er den første måneden vi prøver "på ordentlig".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363550-negativ-test-5-dager-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal vente og se. Det kan være en meget tidlig abort og det etter hvert kommer blødning. Hvis morkaken slutter å fungere, blir testen negativ, men det kan gå noen dager til det kommer blødning. Får du smerter, bør du søke lege. Hvis heller ikke neste menstruasjon kommer, så bør du snakke med din lege. Det er viktig at du noterer dine menstruasjoner så du med en gang ser hvis det kommer uregelmessighet. Det er spesielt viktig hvis du forsøker å bli gravid, for ’siste menstruasjon’ er det man går ut fra ved beregning av tidspunkt for rutineultralyd. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke vil dere treffe på de mest fruktbare dager.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Hei igjen!

I dag, den 27.april har jeg testet positivt. Det er kun en svak rød strek som vises og den kom ikke før 2-3 min, men den er der.

Jeg hadde første dag i siste mens den 17 eller 18 mars. Dvs den 17 var det kun en liten dråpe brun utflod, før det satte i gang for alvor den 18.03.

Men - hvilken uke er jeg i nå da?

Jeg føler meg gravid - fordi brystene er tyngre, synes også magen min buler litt rett under navlen, pluss at jeg har hatt noen "små smerter" den siste uken eller så.

Da jeg fikk så mange negative tester - tok sikkert 10 stk, drakk jeg noen slurker alkohol et to-tre ganger da vi var i selskaper. IDen gangen jeg drakk mest drakk jeg ca et glass vin i løpet av en 6 timer. Det var den 21.4.

Jeg har også drukket te et par ganger.

Kan dette ha skadet det jeg tror er et påbegynt liv?

Pappan er også litt redd for at han kanskje hadde drukket litt den dagen unnfangelsen kan ha funnet sted, selv om han har nektet å ha sex uten kondom de fleste gangene han har tatt en øl eller et glass vin av frykt for at noe galt skal skje.

Jeg tror alt skal gå bra - men alltid fint å høre flere meninger enn sin egen.

Når kan jeg ha blitt gravid?

Jeg synes du skal vente og se. Det kan være en meget tidlig abort og det etter hvert kommer blødning. Hvis morkaken slutter å fungere, blir testen negativ, men det kan gå noen dager til det kommer blødning. Får du smerter, bør du søke lege. Hvis heller ikke neste menstruasjon kommer, så bør du snakke med din lege. Det er viktig at du noterer dine menstruasjoner så du med en gang ser hvis det kommer uregelmessighet. Det er spesielt viktig hvis du forsøker å bli gravid, for ’siste menstruasjon’ er det man går ut fra ved beregning av tidspunkt for rutineultralyd. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke vil dere treffe på de mest fruktbare dager.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Hei igjen!

I dag, den 27.april har jeg testet positivt. Det er kun en svak rød strek som vises og den kom ikke før 2-3 min, men den er der.

Jeg hadde første dag i siste mens den 17 eller 18 mars. Dvs den 17 var det kun en liten dråpe brun utflod, før det satte i gang for alvor den 18.03.

Jeg føler meg gravid - fordi brystene er tyngre, synes også magen min buler litt rett under navlen, pluss at jeg har hatt noen "små smerter" den siste uken eller så.

Da jeg fikk så mange negative tester - tok sikkert 10 stk, drakk jeg noen slurker alkohol et to-tre ganger da vi var i selskaper. Den gangen jeg drakk mest drakk jeg ca et glass vin i løpet av en 6 timer. Det var den 21.4. Jeg har også drukket te et par ganger. Og jeg drakk nesten en kopp med kaffe i går, men det er den første på to - tre måneder. Kan dette ha skadet det jeg tror er et påbegynt liv?

Pappan er også litt redd for at han kanskje hadde drukket litt den dagen unnfangelsen kan ha funnet sted, selv om han har nektet å ha sex uten kondom de fleste gangene han har tatt en øl eller et glass vin av frykt for at noe galt skal skje.

Og når bør jeg gå til legen + hva bør jeg gjøre der?

Bor i utlandet, så vil gjerne vite hva de bør sjekke på forhånd.

Hei igjen!

Da jeg fikk så mange negative tester - tok sikkert 10 stk, drakk jeg noen slurker alkohol et to-tre ganger da vi var i selskaper. Den gangen jeg drakk mest drakk jeg ca et glass vin i løpet av en 6 timer. Det var den 21.4. Jeg har også drukket te et par ganger. Og jeg drakk nesten en kopp med kaffe i går, men det er den første på to - tre måneder. Kan dette ha skadet det jeg tror er et påbegynt liv?

Og når bør jeg gå til legen + hva bør jeg gjøre der?

Bor i utlandet, så vil gjerne vite hva de bør sjekke på forhånd.

Du kan ta det helt med ro når det gjelder den teen, kaffen og vinslurkene du drakk før du testet positivt! Det samme gjelder pappa'ns beskjedne vindrikking på befruktningsdagen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...