Gå til innhold

Hårtap i ung alder.

Anbefalte innlegg

Hei Er en mann på 27år. Jeg begynnte å miste hår da jeg ble 21, men det har da bare blit mer og mer med tia. Hårtappet mitt er mest fra panna og bakover. Jeg sliter veldig med det, og bruker kaps for å skjulle det eller lue. Da det går veldig mye utover selvtilliten min. Hodebunn min er tør men samtig mye olje (fett) i den. Etter at jeg har dusjet blir hele hodebunnen tør. Men hvis jeg ikke dusjer på 1-2 dager er den fettet. Men jeg klør en del og det er sånn sand akkti hvite små kuler i hodebunnen min. Hvis jeg klør meg så kjenner jeg det at det er veldig grovt og tørt. Det er et eller annet som er i hårsekken min, hvis jeg klør og skrapper den ut følger hårsekken med den. Jeg tar ikke noe type medisiner eller noe annet. Trener er veldig sunn og aktiv person. Far hadde også hårtap og farfar også.. Det kan kanskje være arvelig. Men skjønner ikke at jeg i et så ungt alder skal ha det. Hadde veldig tykk hår. Driver å vuderer hårtransplantasjon men veit ikke hvilken type som er best.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363557-h%C3%A5rtap-i-ung-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hårtap hos menn er arvelig og bestemt av gener og hormoner. Det er testosteronet som gjør at håret på hodet forsvinner og det i ørene, nesa og alle andre ugunstige steder blir langt.. ;0)

Få ting jeg som kvinne finner mer avtennende enn tupè, hårtransplantasjon og andre slike krakilske tiltak. Det ser fake ut, føles fake, er fake og gjør ikke noe annen nytte enn å skilte med at personen som eier det har dårlig selvtillit!

MANGE menn er MYE mer sexy uten hår!

http://www.askmen.com/celebs/men/entertainment_60/78_vin_diesel.html

http://4.bp.blogspot.com/_gx7OZdt7Uhs/TPEyQW1vt5I/AAAAAAAAFNQ/5oBEOb8rgts/s1600/Bruce+Willis+image.jpg

http://potsquared.files.wordpress.com/2008/10/therock.jpg

Jeg synes du skal finne frem høvelen og heller satse på fett tilbehør: litt større overarmer. *sleskt blikk* ;0P

Hei. Først og fremst må du ta kontakt med primærlegen din som kan henvise deg til spesialist hvis h*n ikke kan diagnosere problemene dine selv.

Først bør du nemmelig finne ut om dette er et vanlig håsmiste, som dessverre kan skje også unge menn som du, eller om det er sykdommer i hårsekk, hodebunn, hår ol som gjør at du mister håret.

Er det sykdommer el så vil du nok kunne få behandlinger for dette og da retter vel det meste seg selv etter en tid.

Er det vanlig håravfall så kan du sjekke ut hårtranspantasjon hos diverse eller du kan vurdere å faktisk kvitte deg med altså håret, eller bare la det være mm-kort igjen. Ref.til bildene EnolaGay linker til.

Jeg holder med om at noen menn kler alt hår vekk utrolig bra, alle typene på linkene til Enola er bare helt smaskens. Jeg kjenner også opptil fler som er skallet, også yngre pga tidlig hårtap. De kler å gå uten hår og er kjempekjekke.

Men det er også en del behandlinger i dag hvor de viser til flotte resulteter et.f.eks. hårtranplantasjon, så hvis de bildene og artiklene stemmer så er jo også det er flott alternativ for de som ikke er rede for å ta av alt. Men disse behandlingene koster, veldig.

Kjenner kun en som har gjort dette, også en ung mann med håravfall fra panne og noe bakover. Det ble ikke veldig pent på den tiden jeg fulgte med på det i allefall. Men dette er også mange år siden. Behandlingene er sikkert utrolig mye bedre nå i dag.

Lykke til :)

• 5 år senere...
AnonymBruker

Det kan skyldes arvelig hårtap. Har noen i din familie hatt problemer med hårtap før?

Det å kontakte legen synes jeg også er en bra ide. Men hvis du samtidig vil ha råd på hvilke produkter du kan bruke, så har jeg noe i hånda :)

Anonymkode: 21918...3a5

16 minutter siden, Bachelorette skrev:

Hei, det ble litt siden, men føler at jeg skal legge noe til.

Siden tråden er fem år gammel, blir du nok tilgitt for at det gikk en hel dag mellom de to svarene med og uten produktreklamen fra deg.

Jeg tror ingen av de som deltok med nick i tråden, har vært her på flere år.   

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...