Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med tvillinger i uke 20. Det har nå blitt påvist betahæmolytiske streptokokker gruppe B, ved dyrkning fra livmorhalsen. Dette skal behandles med Ampxillin tabletter.

Kan du fortelle meg hvorfor denne type infeksjon har oppstått, og om den har noen betydning for svangerskapet ?

Jeg har aldri hatt underlivsinfeksjoner tidligere.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36386-betah%C3%A6molytiske-strkokker-gr-b/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En del kvinner (10-20% ??) har slike bakterier og det betyr vanligvis ikke noe. Hvis man foeder foer tiden eller det er langvarig vannavgang kan bakterien overfoeres til barnet som kan faa alvorlig infeksjon. Man starter foerst evt behandling naar foedselen gaar i gang. Man behandler vanligvis ikke i gravididtet, for etter kort tid kommer bakterien i de fleste tilfeller tilbake og man kan evt faa resistente bakterier som gjoer det vanskeligere med evt senere behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...