Gå til innhold

Ikke røyk på tredje dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Kaorlina

Jeg og kjæresten min besteme oss for å stompe røyken etter påske. Mandag var siste røykedag, og vi kjøpte inn øl og hadde planlagt å røyke veldig mye den kvelden. Men vi orket ikke å ta den "helt" ut, og plutselig var mandag der. Jeg har ikke røyka siden da.

Jeg angrer meg litt i forhold til beslutningen: Kanskje var jeg ikke motivert nok? Kanskje skulle jeg trappet gradvis ned? Kanskje, kanskje. Kanskje jeg skulle lest Allan Carr?

Jeg bestemte meg for røykestoppen for tre uker siden. Så jeg har hatt litt tid til å omstille meg, men uten at jeg egentlig har tenkt så mye på det. Jeg røykte mellom 6 og 10 hver dag, normalt en 8 stks. Så jeg hadde håpet at jeg ikke ville oppleve særlig røyksug. Men jeg synes det er vanskelig, spesielt fordi jeg ikke får gjort noe skolearbeid (er for rastløs til det), eller annet som krever "ro" i kroppen.

Samtidig føler jeg meg sunnere og sterkere nå. Jeg føler jeg kan ta kontroll over noe som har kontroll over meg.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget jeg, kanskje bare at noen sier: Fortsett!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363864-ikke-r%C3%B8yk-p%C3%A5-tredje-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Gjest togli

F-O-R-T-S-E-T-T !!!!!!!

Du gir deg selvfølgelig ikke nå!!! Det beste skal visst være å bare slutte brått, men da må man holde ut og vite at abstinensene gir seg etter relativt kort tid - deretter er det bare den psykiske biten...du bør kompensere for røyken med noe annet - f.eks. te, tørka frukt, gulrot, pusse tenner (røyksuget skal visst reduseres da), ta en joggetur etc...

Allerede nå har kroppen din begynt å "reparere" alt det røyken har ødelagt... så ikke ødelegg denne positive prosessen ved å begynne på igjen! Lykke til - dette fikser du! Tenk så deilig å slippe å stinke skorsteinspipe mer!! For ikke å snakke om å bremse aldringsprosessen... Det er veldig lett å se hvem som røyker/har røkt i mange år når man ser spesielt kvinner over 45....kan se det både på rynkene rundt munnen, hudfargen og tennene..

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...