Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,etter 7 år med tiltagende smerter i muskler og ledd.Og etter mange ulike undersøkelser.Fikk jeg i 2006 en diagnose av reumatolog og fastlege:fibromyalgi.Så byttet jeg lege i 2009,da fjernet min nye lege diagnosen min.Og ville forsøke å finne ut av smertene.Nå etter 2 år med utallige prøver,har jeg ikke fått noe svar.Han sier jeg alltid vil ha kroniske smerter,men mener jeg har en arbeidsevne på 40-60%.Dette igjen skaper problemer med nav.Jeg føler meg ikke klar for arbeide,og går fortsatt til behandling hos vanlig fysioterapeut og psykomotorisk fysioterapeut.Hva må jeg gjøre for at denne nye legen skal gi meg tilbake diagnosen min?Er det mulig å henvende seg til en annen lege for uttalelse om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364002-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til NAV spiller det ingen rolle om du har diagnosen fibromyalgi eller f.eks. kronisk smertesyndrom (finnes ulike måter å betegne kroniske smerter på). NAV er opptatt av funksjonsevnen din, og det er den legen også forsøker å fokusere på virker det som.

Arbeidsevnen skulle vært utprøvd nå i Mars.Men jeg fikk utsatt den trodde jeg.Dette fordi Nav ønsket ny legeerklæring.Noe de fikk,mens de nå sier ikke var god nok.Så det Nav da gjør er å nekte meg mere AAP.At jeg skal ut i full jobb,og at jeg ikke har mere å hente fra de.Nå skal det sies at fastlegen har sendt nytt brev,og at jeg har klaget på vedtaket.Siden jeg ikke er i noen bedre helsetilstand nå enn for 2 år tilbake.Det jeg ikke forstår er at en lege kan fjerne min diagnose.Og jeg tror kanskje han kommer til det sluttresultatet selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364002-fibromyalgi/#findComment-3158698
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...