Gjest littsår Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei,har det siste året ca.hatt et lite felt på oversiden av penishodet som er irritert og rødt.Det er på glansen akkurat ved "ringen" Det har vekslet mellom rødt og sårt til å se ut som en kvise,den ytterste huden har også flasset av innimellom. Det er også blitt en fortykkning av huden rundt omerådet på penis . Hadde trodd at dette skulle gå over av seg selv men her om dagen stakk jeg innom Olafiaklinikken. De sa at jeg først skulle prøve Brulidin i 4-5-dg . Hvis ikke det hjalp skulle jeg bruke Dactacort i 14 dg. Kan jeg bruke kremene samtidig?Olafiaklinikken kunne ikke svare på om det var eksem eller sopp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364030-eksem-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei ! Det er ikke alltid man kan stille en sikker diagnose ved bare å se på en flekk. Men man vil som regel stå med noen få alternativer avhengig av utseende og forløp. Det er ikke så uvanlig med en form for eksem på penis, gjerne i form av ridlig "eksemaktig" irritasjon med tørrhet og tendens til flekkvis sår hud. Noen kanger kan dette være et lokalt uttrykk for en generell disposisjon til eksem(ofte seborrhoisk) eller psoraisis. Tillegg kan lokal flora med bakterier og evt sopp(candida) spille inn.En sjelden gang kan det være mistanke om celleforandring/ tidlig hudklreft. En slik mistanke kan fan få dels ved hvordan det ser ut , dels ved at det er en veldig lokalisert flekk som ikke responderer på behandling og bare blir gradvis verre. Med tanke på evt bakterier og soppinfeksjon, kan man gi en ufarlig "universalbehandling" som består av god men ikke overdreven hygiene med f eks Neutrogena eller annen skånsom rengjøring med lav PH dessuten , Dactacort om morgenen og Fucidin-Hydrocortison om kvelden og evt en nøtral fuktighetskrem som Locabase Fet eller Repair. Hvis dette gjør det helt bra innimellom , kan du se det an litt og forsøke samme behandling i flere omganger. Hvis du ikke blir bra, kan du kontakte hudlege igjen for å bli sett på "live". En sjelden gang tar vi en vevsprøve til patologene for å få en sikrere diagnose / utelukke celleforandring , etc. Mvh fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364030-eksem-p%C3%A5-penis/#findComment-3162225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.