Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år og har vanligvis hatt veldig regelmessig mens, den har kommet så etter kalenderen på dag 28 at den har til og med kommet på den samme ukedagen de siste 3-4 årene.

Denne gangen var den flere dager forsinka. Litt etter jeg egentlig skulle ha hatt den, fikk jeg bare en rar følelse i underlivet, den som vanligvis kommer noen timer før det begynner å blø. Det har også vært vondt, men det er det vanligvis. Nå gikk jeg med denne ekle krampefølelsen i to-tre dager.

Så fikk jeg forferdelig vondt. Jeg var nær ved å svime av på jobben, til og med kundene kommenterte at jeg så dårlig ut. Jeg kasta opp og fikk feber, og det føltes som om noe var *galt*. Veit ikke hvordan jeg kan beskrive det. Den følelsen av at noe galt holdt på å skje gjorde meg engstelig, og det hjalp ikke at det rant ut blodklumper. Jeg lå i senga nesten hele dagen etterpå, verken ibux eller paracet tok smertene i det hele tatt.

I dag er det nesten helt fint, nesten ikke noe blod en gang. Jeg som vanligvis blør i ei uke.

Er dette begynnelsen på overgangsalderen? Jeg skulle så gjerne ha hatt barn før jeg blir for gammel, mannen min er litt yngre enn meg og har god tid.... Kommer hver mens til å føles sånn nå som jeg blir eldre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364036-rar-sein-mens-blir-jeg-gammel-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du høres ut som du har hatt en svært tidlig abort. Så tidlig at du hvis du ikke hadde hatt så vondt så hadde du ikke tenkt abort men at mensen kom litt seint.

*grøsser* ja, den muligheten er der...det hadde jeg ikke tenkt bevisst på.

Jeg tror ikke det har noe med overgangsalder å gjøre. Typiske mensforstyrrelser som peker mot overgangsalder er småblødninger (ofte bare litt brun utflod) mellom de "ordentlige", forskyvninger av tidspunktet (for sent eller for tidlig) og litt økning i de symtomene man evt. har fra før (PMS, temperatur-forstyrrelser el.l.).

Jeg er enig med Dorthe.

Jeg er nesten 20 år eldre enn deg og har normal mens når den kommer, men den er mer uregelmessig enn før. Ikke tro at den stopper av seg selv når du er rundt 40, gjennomsnittsalderen for mensslutt her i landet er 52 år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...