Gå til innhold

Fødsel med brukket halebein ?

Anbefalte innlegg

Gjest Smurfen 78

Hei. Jeg var utsatt for en bilulykke for 2 år siden hvor jeg knuste halebeinet. Da jeg ble gravid, kom disse smertene tilbake. Har hatt svært vondt hver dag siden januar og har termin i oktober. Det jeg lurer på er om halebeinet kan ha vokst "feil vei" og vil knekke på nytt ved fødselen eller om jeg bør søke om keisersnitt. Har hatt et problemfritt keisersnitt tidligere og gjør det gjerne igjen. Jeg ønsker ikke å ha så store smerter som et brukket halebein påfører meg. Minst 6 uker hvor jeg ikke kan stå, sitte, gå eller ligge er ikke en koselig start på permisjonen... Hva synes du jeg bør gjøre ? Vil dette være en "god nok grunn" til å søke om keisersnitt? Tusen takk for svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364044-f%C3%B8dsel-med-brukket-halebein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å vurdere hvor mye det skadete halebein betyr for fødselen. Det at du har smerter sier ikke noe, det kan være en slags bekkenløsning. Jeg synes at du skal be din lege henvise deg til fødeavdelingen for vurdering. Det er mulig at de senere vil ta et rtg. bilde, hvis det ikke tidligere er gjort. Det med keisersnitt blir en vurderingssak, men legene lytter gjerne til den gravides ønske, men prinsippet er at det skal være en grunn. Uansett, synes jeg du skal ta det med ro og vente på gynekologens vurdering. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...