Gjest Nervøs92 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg er en jente på 18 år. Jeg lurer på om det finnes en måte å teste om jeg er steril. Hadde klamydia for 4 år siden, men aner ikke hvor lenge jeg gikk med det før jeg oppdaget det, i og med at jeg ikke hadde noen symptomer. Har også hørt at man kan bli steril av å gå med det for lenge. Har ikke gått på p-piller på mange år, da jeg ikke har hatt fast partner, men har jo hatt litt tilfeldig sex innimellom. Noen ganger har det passet akkurat inn med eggløsningen min, og jeg har følt meg veldig gravid. Ømme bryster, kvalm, vondt i magen og hode, sliten og slapp og ikke minst hyppig vannlating. Trodde jeg var gravid for en uke siden, men fikk mensen i dag og lurer rett og slett på om jeg er steril og om jeg kan få testet ut dette på en måte? Dette er noe som plager meg inmari mye. Tenker på det hele tiden, da jeg gjerne vill ha barn senere i livet? Håper du kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364169-kan-jeg-f%C3%A5-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg syns du bør slutte med å ha tilfeldig sex uten prevansjon, du risikerer både å bli gravid, og ikke minst å få clamydia igjen, eller det som verre er! Å blir mor som 18-åring etter tilfeldig sex er IKKE en drømmesituasjon. Når det gjelder om du er steril eller ikke etter clamydia, må du evt. utredes. Det kan ikke sjekkes med en enkel undersøkelse og et par blodprøver. Det er vanlig å få utredning etter å ha prøvd å bli gravid med en fast partner i minst ett år. Jeg tviler sterkt på om noen gynekolog vil utrede deg nå, ut fra det du skriver. Du må altså smøre deg med tålmodighet. Og bruk prevansjon ved tilfeldig sex! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364169-kan-jeg-f%C3%A5-barn/#findComment-3160487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.