Gå til innhold

Avvikende blodprøvesvar

Anbefalte innlegg

Gjest elimajosi

Hei! Kort fortalt: er 34 år, fødte mitt andre barn for 7 måneder siden. Har hatt lavt jernlager, men går nå på tilskudd, tar ellers Losec for reflukssykdom. Har i det siste følt meg litt pjusk og fått mye blåflekker uten grunn, er sliten, svimmel og har mye vondt i hodet, samt smerter på venstre side av magen. Gikk til legen for dette. Det ble tatt mange tester. FIkk nå tilbake svar. Alt så normalt ut, bortsettt fra eosinifile som var avvikende. På prøvearket sto det 8*. Opplevde at fastlegen var usikker på hva dette betød, og hun snakket om at det var høyt. Referanseveridien ser imidlertid ut til å starte på 40, så da er det vel kanskje lavt, eller oppgis det i ulike nivåer. Jeg er veldig engstelig for dette, og er mest redd for at dette er et uttrykk for leukumi. Jeg er ikke allergisk og har ingen parasittsykdommer så vidt meg bekjent. Fastlegen mente at dette ikke var noe å gå videre på. Kan jeg slå meg til ro med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364216-avvikende-blodpr%C3%B8vesvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Hvis du har begynt å få blå flekker på kroppen er det viktig å sjekke blodplatene og om du har noen blødningstendens. På ve side av magen finner vi blant annet milten og den kan undersøkes ved at legen kjenner på magen eller ved hjelp av ultralyd. Referanseverdiene ved eosinofile kan variere etter undersøkelsesmetode og oppgis som prosent av hvite blodlegemer (normalt 1-3 %) eller som rene tall. Tallet 8 vil da være høyt og man kan følge opp med allergitester inkludert IgE.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...