Gjest gladgravid Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hei! Er det noen som har tatt 3D ultralyd på Majorstuaklinikken i Bergen? Erfaringer? Hvor tidlig ute må man være for å bestille? Jeg tenkte å ta i uke 27 ca siden det gir best resultat - nå er jeg bare i 10. uke, men tenker fremover ;-) Gøy å ha noe å glede seg til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364224-3d-ultralyd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moment Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Ser det er en stund siden du la inn innlegget, men jeg prøver meg på et svar allikevel. Jeg har tatt 3D på Majorstuaklinikken i Bergen i begge mine graviditeter. Og det har vært kjempeflotte opplevelser begge ganger. Jeg har vært der rundt uke 28. Hvor vellykket det blir kommer jo an på fosteret og hvordan det ligger. Det har vært så som så begge ganger. Førstemann lå en del med ansiktet inn mot morkaka, og da så vi ikke så mye. Men han flyttet på seg underveis og da ble det bra. Fikk se klare fine bilder. Hadde medisinsk undersøkelse også, da ble organene ekstra sjekket.. Kjønnet visste vi ikke på forhånd(lot seg ikke se på ordinær UL) og det var ikke vanskelig å se at det var en gutt inni der. Nr 2 sov som en stein til å begynne med, og lå sånn til at det ikke var godt å se noe. Så da måtte jeg vri og snu på meg på benken og opp å gå og bevege litt på meg. Etter en stund våknet hun og snudde litt på seg, så da fikk vi sett litt av henne også. Hadde ikke medisinsk undersøkelse denne gang, da bl a hjerte ble grundig sjekket på ordinær ul(pga liten hjertefeil hos førstemann), så da følte vi ikke behov for ytterligere undersøkelse. Denne gang fikk vi vite kjønn på ordinær UL, så fikk det bare 100 % bekreftet nå. Ingen tvil om at det var jente. Det er ikke vanskelig å få time. Jeg bestilte 1 mnd i forveien første gang og ikke noe problem å få time når jeg ønsket det. Nå andre gang kunne jeg få en time dagen etter at jeg ringte, men da passet det ikke for oss, så da fikk jeg en time uken etter. Så du kan fint vente til du er ca 24 uker på vei med å bestille. Lykke til i svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364224-3d-ultralyd/#findComment-3182362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.