Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skriv for et par dager siden, ang blødninger ved p-pillebruk. Bruker pillene kontinuerlig, med pause hver 3 mnd. men bare 1 mnd siden sist. og har igjen fått blødninger. vet av erfaring at det kan ta lang tid før det går over, med mindre jeg tar en pause nå. men "mensen" gir meg kraftige smerter, og jeg blir ganske dårlig. Disse småblødningene tar også på, for jeg blir ganske uvel og uggen i underlivet. Bruker vanligvis naproxen ved mensen , og det har god virkning, ved svært høy dose. (1500mg daglig)

Lurte på om noe kunne stanse blødningene, og du svarte at jeg burde prøve andre piller, eller hormonspiral.

Jeg har prøvd alle de monofasiske p-pillene, + synfase og trionetta. bruker nå yasmin, som er den enste som ikke ellers gir meg bivirkninger. Tåler ikke depo provera, og legen mente at spiral ikke var særlig lurt.(har liten lyst uansett) Bruker yasmin også pga huden og pga pms.

Men hva gjør jeg nå da? pause, eller fortsette.. det kan ta opptil 2 brett før blødningen forsvinner. Men tar jeg pause, stanser blødningene bare midlertidig, de kommer alltid ganske raskt tilbake.

er 23 år, ønsker absolutt ikke barn, og er så absolutt ikke gravid, og ingenting er galt, tilsynelatende..

Kan det hjelpe å veklse mellom 2 slag p-piller?

Eller fjerne hele livmora...

Noe må da stoppe disse j... blødningene, de går meg virkelig på nervene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36423-disse-bl%C3%B8dningene-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...