Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mann 35 år: Har tvangstanker/handlinger. Jeg har i det siste fått reell beh på Gaustad, dvs ikke ferdig på en stund enda. Har fått nevropsyko test. Kan ha adferd etc som evt med mer utredn kan gi meg asberger diagnose. Det sies at slike klienter har høyere IQ en snitt sammen med dem med OCD som jeg også har. Hvor mye ligger det i dette, jeg ligger vell på midt på tre , og litt over på noen ting om jeg ser på fag, men har aldri erfart at jeg har superhjerne?Noen sier jo misforståtte genier om noen, men ?2: Påstand om at "voksensmak ikke er utviklet" hva sies det om en ikke liker kaffe eller dem fleste typer sprit, vin i voksen alder, er det som regel bare smak en rett og slett ikke har, eller erdet ett"Psymtom" på noe. Termen smaker/supersmaker prinsippet sier vell at noen rett, og slett ikke liker visse ting.?? Om en ikke drikker kaffe og sprit, og evt viss type mat, hva da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364232-aspergertvangsmak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er noen fellestrekk mellom Aspergers syndrom og tvangslidelse. I begge tilfeller ønsker personen å utføre bestemte handlinger i bestemt rekkefølge. Når det gjelder intellektuelle evner vil personer med Aspergers kunne ha noe ujevn fordeling av disse. Dvs de kan være sosialt mindre flinke, men ha svært gode evner innen områder som interresserer dem. Et element av særhet og egenhet forekommer også ofte og det kan inkludere at man ikke liker visse ting som folk flest liker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364232-aspergertvangsmak/#findComment-3162577
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...