Gjest mamma 012 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 hei jeg har spørsmål om hva jeg bør velge.. sliter med smerter og store blødninger ved mens. er sterilisert i 2005.jeg har utført en utskarpning av livmorhalsen i feb 2011 men syns ikke det hjalp noe serlig. ved kontroll hos gyn mente legen at jeg kunne begynne med hormonspiral,jeg er skeptisk til dette da jeg har hatt blodpropp i mitt første svangerskap..legen sa at det ikke var farlig,men hvis jeg var bekymret så burde jeg ikke velge å sette i det. jeg har hatt både hormon spiral og vanlig spiral før.. disse ble fjernet pga smerter og blodpropp risiko. fikk tre valg da jeg var der.hormonspiral, ny utskarpning eller fjerning av livmor.. er usikker på hva jeg bør,men tror jeg har valgt å fjerne livmoren, er dette et lurt valg? tør ikke å bruke noe med hormoner da jeg er redd for en ny blodpropp. jeg er forresten 35 år.. har to barn på 14 og 11 år. håper på svar og råd om hva jeg bør velge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364248-fjerning-av-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Utskrapning hjelper i all fall ikke. Jeg vil foreslå en hormonspiral. Den inneholder hormonet gestagen som ikke øker risiko for blodpropp. I det hele tatt går veldig lite av dette hormonet over i blodet, men det øker altså ikke risikoen for blodpropp. Hormonspiralen vil både redusere blødningsmengden og menstruasjonssmertene. Man kan også foreta et inngrep med bare å fjerne slimhinnen i livmoren (ablasjon) ved brenning eller en varmeballong, men det vil vanligvis ikke ta bort smertene, kanskje forverre dem. Hvis du ikke er fornøyd med hormonspiralen, kan neste skritt være fjerning av livmoren. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364248-fjerning-av-livmor/#findComment-3161537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.