Gå til innhold

Dårlig til å holde kontakten...

Anbefalte innlegg

Gjest typisk kvinne?

Jeg har hatt noe på gang med en fyr over lengre tid, det har vært litt fram og tilbake. Mye av grunnen til dette er at jeg føler jeg ikke vet hvor jeg har han fordi han er så dårlig til å svare på mail /sms. Har litt følelsen av at jeg er der når han vil, men ikke når jeg kanskje trenger det?

For eksempel nå, jeg holder på et foredrag jeg skal ha i forbindelse med jobben. Jeg har ikke så mye erfaring og har jobbet mye med dette for at det skal bli bra. Han er mye proffere på sånt enn meg og har tilbudt seg å hjelpe meg. Så sendte jeg han en melding på lørdag om vi kunne se på det i løpet av helga, han svarte meg ikke før nå i kveld (følte ikke jeg kunne ringe og mase - jeg vet han leser meldingene når han får dem, dette har vi snakket om før). Siden det tok så lang tid før han svarte, hadde jeg egentlig avskrevet han som hjelp.. Og det er ikke første gangen han er så treg med å svare at jeg slutter å regne med han. Blir også litt lei meg, selv om dette ikke er en stor ting for han, er det viktig for meg, og det vet han godt. Han kunne i det minste skrevet en melding og sagt at han ikke hadde tid likevel, slik at jeg vet det?

Jeg har snakket med han om det før, at jeg synes det er litt vanskelig at han ikke svarer på meldinger. For meg er det viktig å vite at jeg får svar dersom det er noe. Han sier han ikke liker å skrive meldinger, så "hei, hvordan går det"-meldinger har jeg kuttet ut, men et svar på et konkret spørsmål er vel ikke mye å forlange? Eller er det jeg som oppfører meg som en typisk kvinne og overreagerer? Skal ikke holde foredraget før i slutten av uka, så han har fortsatt tid til å hjelpe meg. Det var vel det han tenkte: "jeg har ikke tid de to dagene her, derfor sender jeg melding når jeg har tid". Men det gjør det litt vanskelig for meg, fordi når jeg ikke får svar tror jeg at jeg ikke kan regne med han og at han ikke bryr seg om det som er viktig for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364314-d%C3%A5rlig-til-%C3%A5-holde-kontakten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen, så ring, da.

Hvor vanskelig kan det være ;)

Jeg hater SMS selv. Svarer ofte ikke på evigheter eller ikke i det hele tatt.

''Jeg hater SMS selv. Svarer ofte ikke på evigheter eller ikke i det hele tatt.''

Jeg er veldig lite glad i å snakke i telefonen og sender heller sms. Kjæresten gidder sjeldent å sitte og knote med sms-skriving og ringer heller. :o)

Annonse

nitty-gritty

''Jeg hater SMS selv. Svarer ofte ikke på evigheter eller ikke i det hele tatt.''

Jeg er veldig lite glad i å snakke i telefonen og sender heller sms. Kjæresten gidder sjeldent å sitte og knote med sms-skriving og ringer heller. :o)

Jeg liker ikke å ringe heller, jeg. Så fint om folk bare ikke kontakter meg, takk! ;)

Men må noe sies, så er det greiest om folk ringer meg, altså.

Hender jeg selv sender SMS til de jeg oppfatter foretrekker det.

Gjest Bea34

Jeg ser vel to muligheter

1 - han er lite glad i sms, slik han har sagt, og unngår derfor å taste. Prøv å ringe så merker du vel responsen.

2 - han er ikke interessert.

Støtter pkt. 2 .Det handler vel ikke om å like å skrive/svare på sms som mange "unnskylder" han med nedenfor.....

Det virker som om han har vært slik hele tiden og hvor lang tid tar det å besvare en sms? Hvem ber rom en hel utgreiing? Tenkt på det?

Uansett om man liker å skrive/svare på sms eller ikke, så vil man i starten av et forhold "strekke seg til det ytterste" for å gjøre ting man ikke liker. Derfor virker han lite interessert....

Gjest Bea34

Jammen, så ring, da.

Hvor vanskelig kan det være ;)

Jeg hater SMS selv. Svarer ofte ikke på evigheter eller ikke i det hele tatt.

Typen din sender sms og du gir f.... i å svare? Du gidder heller ikke å ringe han? Dette gjør du uansett om du er nyforelsket eller ikke??? Sånn jeg leser hennes innlegg, så har han vært slik hele tiden......Da er man etter min mening mindre interessert...

nitty-gritty

Typen din sender sms og du gir f.... i å svare? Du gidder heller ikke å ringe han? Dette gjør du uansett om du er nyforelsket eller ikke??? Sånn jeg leser hennes innlegg, så har han vært slik hele tiden......Da er man etter min mening mindre interessert...

Jeg svarer stort sett ikke på SMS, nei. Uansett hvem det er. Bestevenninna mi liker å sende SMS som bare er småprat. Jeg leser de, men jeg svarer ikke.

Ellers snakker jeg gjerne i telefonen om det er en interessant samtale, men da vil jeg helst velge tid og sted.

Annonse

Gjest Bea34

Jeg svarer stort sett ikke på SMS, nei. Uansett hvem det er. Bestevenninna mi liker å sende SMS som bare er småprat. Jeg leser de, men jeg svarer ikke.

Ellers snakker jeg gjerne i telefonen om det er en interessant samtale, men da vil jeg helst velge tid og sted.

Om en mann viser deg interesse og sender deg sms når bekjentskapet er nytt, så svarer du ikke?

Gjest Elextra

Skjønner ikke hvorfor du sender sms i stedet for å ringe når du VET han ikke liker sms. Har han sagt klart fra om dette er han jo nærmest "fritatt" fra å svare.

Forøvrig synes det ikke som et godt tegn at han ikke svarer, nei. Det er vel grunn til å tro at han hadde ringt deg opp igjen ganske snart om han var skikkelig interessert.

Men dette blir bare gjetninger - du får forsøke å finne ut av det, fortrinnsvis face to face eller evt. pr. telefon, ikke pr sms...

Støtter pkt. 2 .Det handler vel ikke om å like å skrive/svare på sms som mange "unnskylder" han med nedenfor.....

Det virker som om han har vært slik hele tiden og hvor lang tid tar det å besvare en sms? Hvem ber rom en hel utgreiing? Tenkt på det?

Uansett om man liker å skrive/svare på sms eller ikke, så vil man i starten av et forhold "strekke seg til det ytterste" for å gjøre ting man ikke liker. Derfor virker han lite interessert....

Det er en ærlig sak å ikke like å bruke en telefon til å skrive med.

Velger man likevel å tekste til en som unngår det så langt det lar seg gjøre, får man finne seg i at det er langt mellom svarene.

Har du noe viktig på hjerte overfor en som er lite glad i å tekste, bør du heller ringe. Ikke minst visst det er en kjæreste. For i begynnelsen av et forhold strekker man seg ekstra langt.

mvh

Hvorfor kan han ikke ringe selv når han ser meldingen?

Ofte når jeg får meldinger har jeg ikke anledning til å gi respons der og da. Så skjer andre ting og det går i glemmeboken.

Det er hun som ber ham om hjelp til noe som er viktig for henne. Da kan det ikke være så fryktelig urimelig at hun velger den kommunikasjonsformen som fungerer best for ham.

Skikkelig pes om man skal være ille tvunget til å bevise kjærlighet og hengivenhet med teksting.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...