Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vekter

Hei. Jeg er en dame på 43 år som det siste året har hatt diverse diffuse symptomer. Synes i grunn det er vanskelig å gå til primærlegen når jeg ikke har noe spesifikt å komme med. Symptomene som jeg har hatt det siste året er følgende: 1. Tørre øyne (fått påvist dette hos øyelege, på grensen med Schrimers test fikk jeg opplysninger om der) Men konklusjonen var tørre øyne i alle fall. 2. Økt trøtthet, (føler meg aldri helt opplagt) like trøtt når jeg står opp som når jeg legger meg. 3. Kald i høyre side av kroppen, fingre og legg/fot. 4. Har noen ganger snøvlete tale (synes dette er noe pinlig kan man si) 5. "stokker" ord og hukommelsen svikter av og til. Jeg går hos psykolog for litt sosial angst, men er i full jobb og klarer meg utmerket. Man vet jo at psykisk kan man få mange rare symptomer, men klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med dette før evt. gjort noen undersøkelser. Var hos primærlegen en gang men følte meg avvist og han lurte på hva jeg egentlig ønsket å oppnå. Jeg er sjelden hos legen og de ganger jeg har vært der opp gjennom årene har det kun vært konkrete ting jeg har kommet med. Sjelden borte fra jobb og har sjelden vært sykemeldt. Så jeg ble litt skuffet over reaksjonen hans. Så derfor vil jeg ikke gå tilbake men lurer fortsatt på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364341-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Tørre øyne er en nokså vanlig plage, men når det er påvist redusert tåreproduksjon kan man tenke på revmatiske sykdommer og noe som kalles "sicca syndrom". Hvis du er tørr i munnen også og har leddplager kan det være aktuelt å sjekke for revmatisme og Sjøgrens syndrom. Begge deler kan gi trøtthet. Det er absolutt aktuelt å ta stoffskifteprøver. Når det gjelder kuldefølelse og snøvlete tale kan det være lurt med en sjekk av nevrolog, eventuelt MR av hodet og nakken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364341-stoffskifte/#findComment-3162812
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...