Gå til innhold

Herpes type 2

Gjest Superfortvilet og knust

Anbefalte innlegg

Gjest Superfortvilet og knust

Jeg har vært samboer 14 år, men i fjor sommer hadde jeg sex med en annen mann med like langt forhold bak seg. Altså begge kommer fra lange, faste forhold. En ukes tid etter vår møte, fikk han en blemme på penis. Han fikk bekreftet fra Olafiaklinikken at dette var herpes type 2. Jeg fikk fullstendig sjokk og skyldfølelse, og kan ikke skjønne at det er mulig. Har skjønt at man kan ha det uten å vite det. Men etter hele 15 år med en annen, er det rart at det plutselig dukker opp nå. Det virker jo ut som det er jeg som smittet han (nye) ettersom det var han som fikk symptomene først. Men utover høsten har jeg også fått symptomene, bare et lite sår om gangen mellom anus og mellomkjøttet. Nå er det bekreftet at jeg også har herpes type 2. Verden har rast sammen!! Jeg har grublet mye på om jeg har hatt slike symptomer før... Hvem fikk det først og hvem smittet hvem? I forbindelse med svangerskap/fødsel, har jeg hatt hemoroider (egentlig ikke plagsomt) og har også fremfall/endetarmsprolaps. (Ikke særlig heldig..) Før dette har jeg vært sår på akkurat dette stedet - som jeg har trodd skyldes gnagsår av stringtruse. Hva tror dere? Kan jeg ha hatt det i alle disse årene? Jeg må på en eller annen måte fortelle det til han jeg har bodd sammen med at han burde ta blodprøve. Tar alle fastleger ”Herpes-serologi”-prøver, eller må han et spesielt sted? Tenker også på om exsambo har vært utro? Tror egentlig ikke det, men man vet aldri. (Den nye partneren min har ikke ligget med andre etter kona, og har ingen grunn til å juge til meg om dette. Han støtter meg fullt og helt og er like fortvilet.) Dette føles utrolig urettferdig når ingen av oss ”ligger rundt” og kommer fra lange forhold.

Kan jeg nå ha fått tydligere sympomer nå ettersom han (nye) har hatt blemmer og ”smittet” meg? Eller er jeg nysmittet? Han kan ha hatt dette i åresvis og verken han eller kona har hatt utbrudd. Men hvorfor nå? Jeg blir helt gal av å tenke på dette!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364417-herpes-type-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...