Gå til innhold

Sykelig sjalu - på innsiden

Anbefalte innlegg

cechal1365381427

Jeg er en jente på 21år, bor sammen med kjæresten min som jeg elsker, respekterer og stoler 110% på.

Men jeg har ett veldig kjedelig og slitsomt problem: Jeg er så sjalu at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg noen ganger.

Dette kommer best fram dersom vi ser en film eller lignende, der det er flotte damer representert. Jeg bobler over av sjalusi fordi jeg ser at han SER på dem. Da føler jeg meg usikker og stygg, selvom jeg vet jeg har ingen grunn til å føle disse tingene. Han er ikke klar over hvor mye jeg tenker på det og hvor mye det plager meg. Det kan gå utover nattesøvnen min, jeg klare ikke konsentrere meg.

Han er verdens herligste kjæreste på andre måter. Gir meg komplimenter og stiller opp for meg på alle måter og er generelt en likanes kar, alle liker han.

Han har sine feil fra fortiden også, noe han fortalte meg fra begynnelsen av, nemlig at han var utro mot eksen sin. Dette angrer han dypt og inderlig (dette VET jeg). Jeg har sagt at jeg setter pris på ærligheten. Jeg har også sagt ved et senere tidspunkt at det har dukket opp i tankene mine nå og da.

Jeg er livredd for at han skal være utro mot meg, han er mannen i mitt liv og jeg vil ikke miste han.

Så roer jeg meg og blir sint på meg selv for at jeg i det hele tatt kan tenke tanken på at han ville gjort noe slikt mot meg. Jeg vil være en tolerant og likanes kjæreste, ikke en sjalu og bitter kjerring !

Vær så snill å svar meg, jeg trenger hjelp, før disse tankene sluker det bedre av meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364444-sykelig-sjalu-p%C3%A5-innsiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Han er verdens herligste kjæreste på andre måter. ''

Verdens herligste kjræreste på andre måter enn at DU er så sjalu? ;)

Du skjønner sikkert selv at det er du som har et problem du må jobbe med. Husk at kjæresten har valgt å være sammen med deg, ergo synes han antakelig at du er helt topp.

Tror du gjør klokt i å holde de fleste av disse tankene for deg selv, dvs. ikke dele dem med kjæresten. Ingen ting er så lite sjarmerende som ubegrunnet sjalusi. Da vil han også kunne tro at du ikke stoler på ham.

Gjest Nickløsheletiden

''Han er verdens herligste kjæreste på andre måter. ''

Verdens herligste kjræreste på andre måter enn at DU er så sjalu? ;)

Du skjønner sikkert selv at det er du som har et problem du må jobbe med. Husk at kjæresten har valgt å være sammen med deg, ergo synes han antakelig at du er helt topp.

Tror du gjør klokt i å holde de fleste av disse tankene for deg selv, dvs. ikke dele dem med kjæresten. Ingen ting er så lite sjarmerende som ubegrunnet sjalusi. Da vil han også kunne tro at du ikke stoler på ham.

Du har mail

''Så roer jeg meg og blir sint på meg selv for at jeg i det hele tatt kan tenke tanken på at han ville gjort noe slikt mot meg. Jeg vil være en tolerant og likanes kjæreste, ikke en sjalu og bitter kjerring !''

Det er håp i hengende snøre. Din evne til å være uenig med disse tankene og følelsene er første skritt på vei ut av uføret. Ofte går det bedre å forandre tankene så følelsene følger etter enn omvendt.

Ingvard Wilhelmsen har skrevet mange gode bøker.

Et av hans hovedtema er hypokondri, i seg selv ikke så relevant. Men han skriver mye om uhensiktsmessige tanker og holdninger, om å take usikkerhet og uttrygghet. Og ikke minst finne mer hensiktsmessige tanke og handlingsmønster. Det burde være i din gate.

Ta en tur på biblioteket eller gjør et søk på en nettbokhandel.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...