Gå til innhold

Ekstrem raping og dårlig allmentilstand

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig dame

Hei. Jeg er ei mor på 45 år som snart blir gal av bekymring rundt min egen helse. Jeg vet knapt hvor jeg skal begynne, men akkurat nå er rapingen mest påtrengende. I halvannet år har jeg rapet ekstremt mye i perioder. Hele tiden mer enn snittet, men absolutt helt ekstremt enkelte ganger. Rapeanfall som kan vare fra ca 30 min opptil et par timer. Ett rap ca hvert 5. sekund. Det blir liksom ikke tomt, men velter fram. Opptil hundrevis på et par timer. Ofte skummer spyttet seg og blir helt stivt, men først etter at jeg har rapet en stund - ikke i forkant. Jeg får ofte litt "Donald stemme" i etterkant av rapeanfallene. Jeg har ikke klart å knytte det opp mot matinntoleranse. Det kan like gjerne komme etter et glass vann, eller når jeg er sulten og tom i magen. Det blir smertefullt og lufta sprenger både i mage, tarm og bringe. Jeg er nokså overvektig, og har hatt gastroskopi for et år siden, for å sjekke magesekk, lukkemuskel etc. Det så ok ut. Div blodprøver er tatt. Vet ikke helt hva, men bl.a stoffskifte. Formen min har generellt vært elendig de siste årene. Jeg har blitt- /blir fortsatt utredet for ME og Fibromyalgi. Fibro-testen m div trykkpunkter gav fullt utslag, men likevel vanskelig å få klart svar. Symptomer: * Konstant trøtt/avkreftet/tiltaksløs * Har hatt høy senk i noen år (Aldri under 20 og helt oppi 60 uten synlig grunn) * Perioder m hovne kjertler, særlig på hals * Svært glemsk, * Deprimert/angst, * Endret sangstemme, Ømme smertefulle muskler/ledd. Flytter seg rundt, * Stivhet i hele kroppen, *Lav arb.kapasitet, øyeflimmer kommer og går, * Eksem i ansikt og nedentil, * Konstant stiv nakke, * Nedsatt følelse i ansiktet og munnen, * Stadig følelse av lett feber, særlig mot kvelden. Angsten og nervene blir forsterket fordi helsetilstanden bekymrer veldig! Andre diagnoser er Nyrestein og galdestein. Blodtrykket er i grenseland. Annet: Jeg ble bitt av flått for 3-4 år siden. Den satt 3 dager før jeg oppdaget den. Blodprøver viser ingen tegn til Borreliose. (Kan det likevel være smitte der?) Jeg har også hatt kyssesyke for en god del år siden. En god del halsbetennelser også. Mandlene ble fjernet for ca 15 år siden.. De nevnte symptomene har blitt mer hyppig og fremtredende den siste tiden. Det er skremmende! Det er sikkert mye mer jeg kunne nevnt. Kan du se noen sammenheng her - en link min egen fastlege kan ha oversett? Mange prøver er tatt, men uten å finne noen oppålagt årsak. Håper du eller noen andre i teamet kan ha en forklaring - noe som bør testes ut. Noe ingen har tenkt på. Noe som kan ha sammenheng. Jeg lever i håpet! :-)Hilsen Engstelig dame.

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Sjangsen for at en flått er bærer av Borelia bakterien er heldigvis liten og med negative blodprøver kan du være ganske trygg. EB-viruset som gir kyssesyke derimot kan gi langvarige plager hos enkelte inkludert tretthet og hovne lymfeknuter. Høy senkning og smerter i ledd kan gi mistanke om en bakenforliggende revmatisk lidelse og det er ikke alltid at de spesifikke revmaprøvene er positive, Tilstanden kalles da "seronegativ revmatisk sykdom" og er ikke uvanlig. Det høres også ut som om du kunne trenge hjelp til å styrke din allmenne helse, dvs en individuell plan med kostråd og riktig trening inkludert. Jeg erfarer ofte at tilpasset trening og riktig kost kan gi bedring på sikt. Når det gjelder rapingen kan det være verdt å prøve en kur med syredempende medisin pluss reseptfri lufthemmende medisiner sim f.eks Imogas. Mange synes også fennikkelte kan hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...