Gjest haaal Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei! Jeg er 29 år gammel. Min samboer og jeg har forsøkt å bli gravide siden august 2010. Januar 2011: Oppsøkte privat gynekolog pga. lange og uregelmessige menstruasjoner. Ultralyd viste hydrosalpinx hø. side (hadde appendicitt + periotenal abscess da jeg var 4 år). 13. april: Laprascopert. Fjernet hø. eggleder, beholdt eggstokken. Forsøkte å skylle gjennom ve. eggleder, men den viste seg å være helt tett sa operatøren. Han sa at ivf var eneste løsning. 12. og 13. mai: Flere positive graviditetstester. Tok de pga. uteblitt menstruasjon. 1. dag i siste mens var 9. april (før opr.). Ut i fra eggløsningstest som jeg tok m tanke på å vite når jeg skulle få mensen neste gang (skulle starte ivf-regime) er jeg nå 4uker + 2 dager. Følelsene er blandede. Det er ingenting vi heller vil enn å få barn nå på normal måte. Men vi vet at det er ekstremt stor sjanse for at dette er et svangerskap utenfor livmoren. Operatøren sa at han ville vært veldig obs på det hvis jeg noen gang ble gravid spontant. Skal til ultralyd hos privat gynekolog 23/5. Er det alltid mulig å se om det er begynnende svangerskap i livmor så tidlig som uke 5+2? Burde jeg egentlig tatt Hcg-prøver for å sjekke stigningen så fort som mulig? Hvor stor sjanse er det egentlig for at embryoet har festet seg i livmoren? 50/50% sjanse? Eller er det mye større sjanse for at det sitter i egglederen enn i livmoren? Det er forferdelig slitsomt å ikke vite.. Håper, men vil ikke bli skuffet. Har forøvrig ikke hatt noen smerter eller blødninger. PS: Vet hva exu betyr, og vet at jeg må raskt til sykehus hvis jeg får smerter eller blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364630-exu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.