Gå til innhold

Spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest er dette normalt?

Jeg vet ikke om dette er rette forum for å spørre, men mange gravide har jo opplevd en spontanabort før, eller kanskje vet litt mer om dette enn meg..

Uansett, på mandag var jeg 6 uker på vei, men fikk kraftige smerter nede i magen (høyre side). Begynte også å blø. Dro til legevakt og fikk bare beskjed om at det mest sannsynlig var en spontanabort. :/ (han mente også livmoren var for liten til å være seks uker på vei, noe jeg ikke kan forstå helt, da det ikke kan stemme med når jeg sist hadde sex..!)

blør ennå, og smertene er intense! Klarer ikke stå oppreist når det er på det verste..

Har hatt en SA før, rundt samme tid. Men da fikk jeg litt vondt i magen, blødde og det kom ut en klump..det tok en time, og jeg var helt fin etterpå, og dro rett på juletrefest..heh.. Så..hvor blir det av den klumpen? Og hvor lenge skal man ha disse grusomme smertene? Tar paralgin forte, de hjelper noe men det kjennes godt uansett..(og blir sløv av disse tabl, så liker ikke å gå på de).

Noen som kan gjøre meg litt klokere?

Og..når kan man ha sex etter en SA igjen? Og når kan man prøve igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364696-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ganske sikkert at det er en spotanabort du gjennomgår.

Det kan være ulikt fra gang til gang. Jeg har gjennomgått 2 sikre spontanaborter.

Den ene gangen blødde jeg veeeeldig mye og det kom en stor klump ut, men var nok da rundt 3 mnd på vei. Den andre gangen var jeg ikke så langt kommet, da merket jeg ingen klump. Begge gangene ble jeg lagt inn for utskraping. Kan ikke huske at jeg hadde så store smerter.

Du kan ha sex når du er sluttet å blø.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364696-spontanabort/#findComment-3170063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...