Gå til innhold

Overhøvling...fortjent eller ikke fortjent?

Anbefalte innlegg

.

Poden til gubben skulle få ha overnattingsgjest på de vilkår at de skulle få være ute til senest kl. ett om natta...og at det ikke ble spilling av musikk og pc-spill når de gikk å la seg...

De kommer hjem til avtalt tid...men når de legger seg begynner de med pc`spill...

Jeg våkner kl. fem om natta...de er i full aktivitet med matlaging og pc`spill...

Jeg blir temmelig sint på de...og sier at dette var ikke avtale om...og at de får stenge av pc-spill og komme seg til sengs...

Jeg går å legger meg...og får da en durabelig kjeft av gubben fordi jeg ble sint på poden hans og overnattingsgjesten...

Jeg blir liggende temmelig anspent uten å få til å sove etter denne overhøvlinga fra gubben...

Vi stod opp i åtte-tiden...og da fortsetter overhøvlinga fra gubben...

Jeg sier så da at jeg finner meg ikke i å få sånn kjeft pga dette...så dro han på jobb i fullt sinne....og etter det så har det vært en temmelig trykket stemning i huset...utrivelig 17.mai med andre ord...

Jeg har vært et nervøst nervevrak i dag pga dette...

Jeg mener at jeg overhodet ikke hadde fortjent en sånn overhøvling...hverken i natt eller i morrest...

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• 100%ull

11

• Katt-ja

7

• ShitDiddelyDo

6

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Nei, jeg synes det var helt urimelig av mannen din og gi DEG overhøvling for dette. Dere hadde satt en grense, gutten hade brutt denne, og du sa i fra til ham.

Jeg kan bare ikke forstå de foreldrene som velger en "ingen-grenser-oppdragelse" overfor barna sine.

ShitDiddelyDo

Overhøvlinga er i overkant, men jeg synes jo det er litt drøyt å pese det jeg vil tro er tenåringen (siden det var greit at de var ute så sent som til ett antar jeg de ikke er 8) for å spille dataspill når han har overnattingsgjest.

Med mindre de holdt dere alle våkne med støy og leven, naturligvis.

1) Leit at du fikk overhøvling og kjedeligheter.

2) Det hadde vært veldig rare tenåringer om de bare hadde gått og lagt seg kl 1. Helt vanlig å spille litt spill ved overnatting. Jeg hadde skjønt at du var sur hvis de var overstadig fulle f.eks. Men spill og nattmat? Helt normale tenåringsgutter. Hvem er det som har dydsmønstre til tenåringer...de fleste som har det er strutser, det er nå min erfaring...

Er det ikke du som har trøbbel med en vanskelig stesønn? Hvis dette er den stesønnen, og han bare spilte spill og spiste nattmat, ville jeg jo synes det var småtteri i forhold til tidligere forseelser?

Gjest togli

2) Det hadde vært veldig rare tenåringer om de bare hadde gått og lagt seg kl 1. Helt vanlig å spille litt spill ved overnatting. Jeg hadde skjønt at du var sur hvis de var overstadig fulle f.eks. Men spill og nattmat? Helt normale tenåringsgutter. Hvem er det som har dydsmønstre til tenåringer...de fleste som har det er strutser, det er nå min erfaring...

Er det ikke du som har trøbbel med en vanskelig stesønn? Hvis dette er den stesønnen, og han bare spilte spill og spiste nattmat, ville jeg jo synes det var småtteri i forhold til tidligere forseelser?

Jeg er enig med deg!

Enig.

Annonse

.

De hadde selv vært med på avtalen at de ikke skulle spille musikk eller pc-spill...

Dette var forutsetninger som ble gjort på forhånd...som de sa seg enig i...både gubben og jeg hadde bestemt dette på forhånd...vi skulle tidlig opp...jobb og 17.mai...

Poden til gubben bruker å sitte på pc hele natta ellers også...både når han skal på skole og i helgene...han skulker skolen når han er trøtt...ellers så går han hjem til kompiser å sover i helgedagene...

Jeg synes ikke det var galt i å ha en rolig natt uten forstyrrelser forran en 17.mai...

Poden brøt gitte avtaler som ble gitt av faren og meg...og jeg fikk kjefta...

Nei...jeg syns ikke jeg fikk fortjent overhøvling...

.

De hadde selv vært med på avtalen at de ikke skulle spille musikk eller pc-spill...

Dette var forutsetninger som ble gjort på forhånd...som de sa seg enig i...både gubben og jeg hadde bestemt dette på forhånd...vi skulle tidlig opp...jobb og 17.mai...

Poden til gubben bruker å sitte på pc hele natta ellers også...både når han skal på skole og i helgene...han skulker skolen når han er trøtt...ellers så går han hjem til kompiser å sover i helgedagene...

Jeg synes ikke det var galt i å ha en rolig natt uten forstyrrelser forran en 17.mai...

Poden brøt gitte avtaler som ble gitt av faren og meg...og jeg fikk kjefta...

Nei...jeg syns ikke jeg fikk fortjent overhøvling...

Jeg synes ikke du fikk fortjent overhøvling!

Men jeg synes heller ikke det var så rart at de brøt avtalen - evt. at avtalen var gjort litt for streng... Eller at avtalen skulle gått på at de ikke støyet (nå vet jeg jo ikke hvor lytt eller hvor stor plass dere har, da). Men jeg synes det var uskyldige forseelser...

Men, jeg skjønner at vi har forskjellig ståsted - jeg har en veldig grei gutt (men langtfra dydsmønster, han er snill, men ikke ryddig og ikke veldig arbeidssom - og har begynt å feste litt, selv om han ikke er helt gammel nok) - og du har en tenåringsstesønn som helt tydelig ikke alltid er så grei :( Og det kan jo farge det hele litt også, jeg vet det.

Jeg synes ikke du fikk fortjent overhøvling!

Men jeg synes heller ikke det var så rart at de brøt avtalen - evt. at avtalen var gjort litt for streng... Eller at avtalen skulle gått på at de ikke støyet (nå vet jeg jo ikke hvor lytt eller hvor stor plass dere har, da). Men jeg synes det var uskyldige forseelser...

Men, jeg skjønner at vi har forskjellig ståsted - jeg har en veldig grei gutt (men langtfra dydsmønster, han er snill, men ikke ryddig og ikke veldig arbeidssom - og har begynt å feste litt, selv om han ikke er helt gammel nok) - og du har en tenåringsstesønn som helt tydelig ikke alltid er så grei :( Og det kan jo farge det hele litt også, jeg vet det.

.

De satt helt til kl. fem før de fikk beskjed av meg å legge seg...syns absolutt ikke det var rett av gubben å gi meg kjeft fordi jeg sa i fra til dem...

Gubben burde heller fått guttene til å forstå at de hadde brutt avtalen...og at de måtte finne køya straks...i stedet for å gi meg kjeft kl. fem om natta...eller så kunne han ha sagt at det var fint at jeg sa i fra til guttene om dette...

.

De satt helt til kl. fem før de fikk beskjed av meg å legge seg...syns absolutt ikke det var rett av gubben å gi meg kjeft fordi jeg sa i fra til dem...

Gubben burde heller fått guttene til å forstå at de hadde brutt avtalen...og at de måtte finne køya straks...i stedet for å gi meg kjeft kl. fem om natta...eller så kunne han ha sagt at det var fint at jeg sa i fra til guttene om dette...

Jepp, enig i at mannen din burde ha tatt tak i dette selv - og ikke kjeftet på deg. Og i alle fall ikke ha fortsatt senere på morgenen... Dette er jeg 100% enig med deg i.

Og så kan du være _litt_ glad (innerst inne) for at problemsstesønnen ikke kom hjem enten timevis for sent eller snydens full...

Jepp, enig i at mannen din burde ha tatt tak i dette selv - og ikke kjeftet på deg. Og i alle fall ikke ha fortsatt senere på morgenen... Dette er jeg 100% enig med deg i.

Og så kan du være _litt_ glad (innerst inne) for at problemsstesønnen ikke kom hjem enten timevis for sent eller snydens full...

''problemsstesønnen ikke kom hjem enten timevis for sent eller snydens full...''

Han bruker ofte å komme timesvis for sent...og jeg gruer meg til han kan komme hjem snydens full...når jeg vet han kan være voldelig av seg

''problemsstesønnen ikke kom hjem enten timevis for sent eller snydens full...''

Han bruker ofte å komme timesvis for sent...og jeg gruer meg til han kan komme hjem snydens full...når jeg vet han kan være voldelig av seg

Jepp, skjønner deg veldig godt! Og synes det høres ut som dere har det tøft.

Men prøv å si til ham at du var veldig fornøyd med at han kom hjem til avtalt tid? Og selv om han muligens fnyser på utsiden, så...hvem vet?

Jepp, skjønner deg veldig godt! Og synes det høres ut som dere har det tøft.

Men prøv å si til ham at du var veldig fornøyd med at han kom hjem til avtalt tid? Og selv om han muligens fnyser på utsiden, så...hvem vet?

.

Da de kom hjem til rett tid...så fikk de høre hvor flink de var til å komme til avtalt tid...

Jeg var inners inne veldig overrasket over at de kom hjem til avtalt tid...

Annonse

''Poden til gubben skulle få ha overnattingsgjest på de vilkår at de skulle få være ute til senest kl. ett om natta...og at det ikke ble spilling av musikk og pc-spill når de gikk å la seg...''

Nei, jeg syns ikke du fortjente en overhøvling. Dere hadde en avtale som blei brutt, og du gjorde dem oppmerksom på det.

Veit ikke hvor gammel sønnen er, men kl fem er i overkant uansett når resten av familien blir forstyrra. Og hvorfor skulle _du_ få en overhøvling i dette tilfellet?

Har en hjemmeboende tenåringssønn sjøl (19 år) og skjønner at ting kan glippe, men spesifikke avtaler og hensyn t. Aner heller ikke hva han driver med på rommet sitt etter at han har "lagt seg", men jeg forventer at han ikke bråker etter "anstendig" tid, samt at han kommer seg opp om morgenen uten massivt mas.

''Poden til gubben skulle få ha overnattingsgjest på de vilkår at de skulle få være ute til senest kl. ett om natta...og at det ikke ble spilling av musikk og pc-spill når de gikk å la seg...''

Nei, jeg syns ikke du fortjente en overhøvling. Dere hadde en avtale som blei brutt, og du gjorde dem oppmerksom på det.

Veit ikke hvor gammel sønnen er, men kl fem er i overkant uansett når resten av familien blir forstyrra. Og hvorfor skulle _du_ få en overhøvling i dette tilfellet?

Har en hjemmeboende tenåringssønn sjøl (19 år) og skjønner at ting kan glippe, men spesifikke avtaler og hensyn t. Aner heller ikke hva han driver med på rommet sitt etter at han har "lagt seg", men jeg forventer at han ikke bråker etter "anstendig" tid, samt at han kommer seg opp om morgenen uten massivt mas.

Hmm, innlegget blei posta før jeg var ferdig -jaja, tror jeg fikk med hovedpoenget :-(

Gjest Elextra

Overhøvlinga er i overkant, men jeg synes jo det er litt drøyt å pese det jeg vil tro er tenåringen (siden det var greit at de var ute så sent som til ett antar jeg de ikke er 8) for å spille dataspill når han har overnattingsgjest.

Med mindre de holdt dere alle våkne med støy og leven, naturligvis.

''Overhøvlinga er i overkant, men jeg synes jo det er litt drøyt å pese det jeg vil tro er tenåringen (siden det var greit at de var ute så sent som til ett antar jeg de ikke er 8) for å spille dataspill når han har overnattingsgjest.''

Hvilket tidspunkt de avtalte er vel litt irrelevant, det relevante var at tenåringen hadde en avtale å forholde seg til, som han brøt. Klart en som forelder må reagere da.

''Overhøvlinga er i overkant, men jeg synes jo det er litt drøyt å pese det jeg vil tro er tenåringen (siden det var greit at de var ute så sent som til ett antar jeg de ikke er 8) for å spille dataspill når han har overnattingsgjest.''

Hvilket tidspunkt de avtalte er vel litt irrelevant, det relevante var at tenåringen hadde en avtale å forholde seg til, som han brøt. Klart en som forelder må reagere da.

Hmmm ... postet denne feil et annet sted i tråden. Gjentar derfor:

''Hvilket tidspunkt de avtalte er vel litt irrelevant, det relevante var at tenåringen hadde en avtale å forholde seg til, som han brøt. Klart en som forelder må reagere da. ''

Man må vel ikke reagere med å bli sint?

ShitDiddelyDo

Men ikke ved å bli sint (hun skriver at hun ble "temmelig sint på dem"). Det går an å gjøre det på en sivilisert måte, fortelle dem at dette ikke var det de hadde avtalt, og så smilt litt på bakrommet over at tenåringer som ikke gjør mer ugang enn dette gjør jobben som mor ganske enkel.

Med mindre hun med "temmelig sint" ikke mener at hun gikk helt av skaftet og skjelte dem ut, er jeg derimot helt enig med henne i at faren overreagerer.

Hmmm ... postet denne feil et annet sted i tråden. Gjentar derfor:

''Hvilket tidspunkt de avtalte er vel litt irrelevant, det relevante var at tenåringen hadde en avtale å forholde seg til, som han brøt. Klart en som forelder må reagere da. ''

Man må vel ikke reagere med å bli sint?

Nei, enig - i utgangspunktet. Jeg er veldig sjelden sint på mine tenåringer. Pick your fights. Jeg ville blitt sint hvis de skader/er ekle med andre, gjør noe farlig, den slags ting. Alt annet blir jeg bare litt oppgitt over ;-) Erter litt. Til gjengjeld er de heller ikke så sinte på meg,- kan ikke huske å ha hørt en dør bli slamret med her.

Men, trådstarter har vel en vanskeligere oppgave enn meg,- så foutsetningene er jo anderledes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...