Gå til innhold

HELLP syndrom - gravid igjen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde HELLP syndrom i første svangerskap. Det utviklet seg raskt. Sønnen vår ble forløst med keisersnitt i uke 33. Etter hendelsen har jeg blitt lovet tett oppfølging, hvis jeg eventuelt skulle bli gravid på nytt. Dette ble sagt av 2 forskjellige gynekologer ved sykehuset. Nå er jeg gravid igjen (11uker) og lurer jeg svært på hva som nå vil være normal ekstraoppfølging etter HELLP syndrom, sett at det ikke skulle skje noen komplikasjoner denne gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36474-hellp-syndrom-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan sansynligvis regne med oppfølging hos spesialist i tillegg til at du går til dine vanlige kontroller. Det blir sikkert gjort regelmessige blodprøver, oppfølging av BT, ultralydundersøkelser osv. BT er ikke så veldig signifikant når det gjelder HELLP-syndrom, så det er ikke så mye vekt man skal legge på dette. Blodprøver sier heller ikke så mye før evt. sykdommen inntrer. Det viktigste er faktisk at du føler tryggheten ved at du blir tatt på alvor hvis du mot formodning skulle få de første symptomene på at noe slikt er på gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...