Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 år som egentlig alltid har hatt noen tydelige "ekstraslag" i hjertet av og til. Det er ujevne mellomrom, og selv om det har føltes som om hjertet slår fortere har jeg aldri klart å måle det - før i dag. Under trening i dag i et intervall der jeg roet ned begynte plutselig hjertet å galoppere. Da jeg satte hendene på pulsmåleren viste den faktisk 200 i puls! Jeg tok henden bort, hostet litt, og vips var pulsen nede i 156.

Jeg regner med dette er ekstrasystoli? Min mor har fått påvist ekstrasystoli, og jeg tenker jo at det kanskje er arvelig siden også søstera mi beskriver noe som ligner. Det kan også nevnes at det alltid jevner seg ut dersom jeg hoster, og at jeg ikke er mye plaget.

Er det noe jeg bør passe på i denne sammenhengen? Tror min mor fikk beskjed om at dersom et slikt "anfall" varte over lengre tid så burde hun søke lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364768-ekstrasystoli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...