Gå til innhold

Å snakke om jenteting med kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Uneolene

Jeg har aldri vært en veldig jente-jente som er overdrevent opptatt av kropp/utseende og generelelle jenteting. Men litt er der jo. Og etter å ha vært sammen med kjæresten i snart 2 år, slipper han ikke unna å få høre litt om klær og sminke av og til. Han klager ikke, men innerst vet jeg jo egentlig at det ikke interesserer han i det hele tatt.

Pleier dere å prate om litt jenteting med kjæresten og/eller guttevennen deres? Eller holder dere kjeft om dere ikke har noe kjønnsnøytralt å prate om?

Hva prater dere med partneren deres om?

Fortsetter under...

"Jenteting"? Åh kjære...

Nei, det snakker jeg aldri om, hverken med samboeren min eller andre "jenter".

''"Jenteting"? Åh kjære...

Nei, det snakker jeg aldri om, hverken med samboeren min eller andre "jenter".''

Hehe, ikke jeg heller. Datteren min prøver av og til å dra igang en sånn samtale, men hun kommer ikke langt der ;-)

Hvis jenteting er kropp, utseende, klær og sminke, tror jeg det er sjelden jeg snakker om det til noen i det hele tatt.

Gutta jeg bor sammen med (en voksen og en mindreårig) har antakelig fått høre en del om bortkomne sokker og om grunnleggende forskjeller mellom skittentøydunken og gulvet, men jeg tror de klassifiserer dette også som "jenteting". I hvert fall er det nokså nytteløst.

''"Jenteting"? Åh kjære...

Nei, det snakker jeg aldri om, hverken med samboeren min eller andre "jenter".''

Hehe, ikke jeg heller. Datteren min prøver av og til å dra igang en sånn samtale, men hun kommer ikke langt der ;-)

Jeg snakker ikke så mye om "jenteting" med verken mannen min eller venninnene mine, men når datteren min (17) vil snakke om "jenteting" er jeg lydhør og velvillig til å snakke! Da snakker vi om alvorlige ting som vekt, kropp og slankepress, vi snakker om fiksering på utseendet, press på jenter om å være perfekte til enhver tid, og vi snakker om sexpress... Vet ikke om dette karakteriseres som "jenteting", men det er i hvert fall ting unge jenter er opptatt av! :-)

mvh

Annonse

Jeg snakker med kjæresten om alt mulig rart egentlig..sikkert også noen "jenteting"

Men hva er jenting for noe egentlig? neglelakk? True blood? Kjolestørrelser? Leggvoks? ;)

Jeg har ikke utrolig mye å si på sånt egentlig, men har jeg noe, sier jeg det vel til den som er i nærheten uansett..;)

Men har jeg bare vært sammen med gutter & menn lenge, kan jeg få akutt venninnesavn..Vet ikke akkurat hva som definerer forskjellen på skravl med kompiser og skravl med venninner..Men tror det ligger noe i villighet til å analysere (litt på tull, men med grundighet! ;p) forhold, slarv og sånne ting..;p Høyere samtalehastighet, og større tolereanse for babbel..;)

Jenteting du... hva er jenteting? Jeg snakker med mannen min om ting som opptar meg, og heldigvis er han interessert i det som opptar meg (eller i hvert fall er han såpass at han later som om han er interesser)... Han snakker også med meg om ting som opptar ham, som da sikker er gutteting, endel av det...

Hvis jenteting er kropp, utseende, klær og sminke, tror jeg det er sjelden jeg snakker om det til noen i det hele tatt.

Gutta jeg bor sammen med (en voksen og en mindreårig) har antakelig fått høre en del om bortkomne sokker og om grunnleggende forskjeller mellom skittentøydunken og gulvet, men jeg tror de klassifiserer dette også som "jenteting". I hvert fall er det nokså nytteløst.

'' bortkomne sokker og om grunnleggende forskjeller mellom skittentøydunken og gulvet, men jeg tror de klassifiserer dette også som "jenteting".''

Hehe :-) Eller - egentlig: huff.... Min tenåringsgutt pleier å kalle vasking for jenteting, men med et glimt i øyet og forventningen om å få et ondt blikk tilbake :)

''Pleier dere å prate om litt jenteting med kjæresten og/eller guttevennen deres? Eller holder dere kjeft om dere ikke har noe kjønnsnøytralt å prate om?''

Det spørs litt hva du mener om jenteting, men jeg har en kjæreste som jeg egentlig kan prate om alt med og det er jeg veldig glad for. Enkelte ting synes han er fjas, enkelte ting han prater om synes jeg er fjas, men vi kan allikevel prate om alt.

Vi prater mye om politiske spørsmå og ting som står i media osv. også.

Vi snakker om alt mulig rart. :o) Det er helt sikkert en del ting jeg babler om som han i grunnen bare lukker ørene til og kommenterer på tilfeldige steder - og vice versa. :o) For jeg innrømmer glatt at det hender jeg bare jatter med ham mens jeg tenker på noe helt annet. *hehe*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...