Gå til innhold

Hva er vanlig for kjærester??

Anbefalte innlegg

Gjest Kaluah

Har en kjæreste.

Han har, pga diverse, fått dusje hos meg i to år. Jeg har også vasket tøyet hans og til barna hans, laget mat og holdt huset i orden når de har vært hos meg (vi bor ikke sammen).

Jeg har også vært den som stort sett har kjørt min bil når vi har skullet noen plass, da han kun har 2-seter..

Han har aldri tilbudt seg å betale meg for bensin, såpe, varmtvann etc.

Han er håndtverker. Hvis jeg skal ha gjort noe på huset mitt, er han enten motvillig til å hjelpe meg, eller tar timebetalt for jobben han gjør.

Er dette et "normalt" kjæresteforhold? Jeg føler han utnytter meg..

Han blir også sur når jeg snakker med eksen, som er faren til mine barn. 17. mai gikk han bare da jeg sto og avtalte med eksen når han skulle overta ungene..

Jeg går ofte med hodepine og stive skuldre pga oppførselen til kjæresten min, og begynner å tro at dette går over alle vidder for hva som er normalt..

Kom fra et "unormalt" ekteskap også, så jeg vet egentlig ikke hva som er normalt jeg.. Kjenner bare på magefølelsen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364788-hva-er-vanlig-for-kj%C3%A6rester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Han er håndtverker. Hvis jeg skal ha gjort noe på huset mitt, er han enten motvillig til å hjelpe meg, eller tar timebetalt for jobben han gjør.''

Helt unormalt i et kjæresteforhold, særlig tatt i betraktning alt du gjør for han. Beklager, men det virker som om han benytter seg av deg.

Gjest Kaluah

''Han er håndtverker. Hvis jeg skal ha gjort noe på huset mitt, er han enten motvillig til å hjelpe meg, eller tar timebetalt for jobben han gjør.''

Helt unormalt i et kjæresteforhold, særlig tatt i betraktning alt du gjør for han. Beklager, men det virker som om han benytter seg av deg.

Uff.. ja, det er dette jeg har begynt å føle sterkt på.. Han kan godt være med på ting, hvis det gagner ham, men skal ikke gi noe tilbake.

Andre har fått sjokk når de hører dette.. sier "kast ham ut og finn deg heller en annen".. En ting er at han ikke har lyst til å legge allverden av arbeid i mitt hus, men det går vel an å hjelpe litt?

Han har liksom ikke fått meg til å føle meg speisell på noe vis.. Han gir ikke noe..

ShitDiddelyDo

Nei, dette er ikke normalt. Greit at han ikke betaler for sjampo (det får være måte på ...), men at han tar betalt for å bistå deg med håndverkerting når du trenger hjelp, høres helt latterlig ut. Med mindre det er spesielt store ting fikser selv venner sånt gratis for et par øl. Dette er til sammenligning kjæresten din.

Og han blir sur når du snakker med barnas far? Hvis dette var et problem burde han aldri involvert seg i noen med barn fra før.

Unnskyld at jeg skriver det, men typen din høres ut som en sopp.

Annonse

Uff.. ja, det er dette jeg har begynt å føle sterkt på.. Han kan godt være med på ting, hvis det gagner ham, men skal ikke gi noe tilbake.

Andre har fått sjokk når de hører dette.. sier "kast ham ut og finn deg heller en annen".. En ting er at han ikke har lyst til å legge allverden av arbeid i mitt hus, men det går vel an å hjelpe litt?

Han har liksom ikke fått meg til å føle meg speisell på noe vis.. Han gir ikke noe..

Dette er egenskaper jeg ikke ville satt pris på. Man skal gi og ta gjensidig i et forhold.

Gjest mener jeg

'Han er håndtverker. Hvis jeg skal ha gjort noe på huset mitt, er han enten motvillig til å hjelpe meg, eller tar timebetalt for jobben han gjør.

''

Denne mannen kan du ikke fortsette å leve med. Dette er så unormalt som det går an å få blitt. Nei, kom deg vekk og gi deg selv sjansen til å finne en mann som er glad i deg og setter deg høyt.

Gjest Kaluah

'Han er håndtverker. Hvis jeg skal ha gjort noe på huset mitt, er han enten motvillig til å hjelpe meg, eller tar timebetalt for jobben han gjør.

''

Denne mannen kan du ikke fortsette å leve med. Dette er så unormalt som det går an å få blitt. Nei, kom deg vekk og gi deg selv sjansen til å finne en mann som er glad i deg og setter deg høyt.

Har tenkt tanken den siste tiden... Han har nok et litt skjevt syn på hva det vil si å være to..

Er usikker på ham, og livredd for å skulle inngå samboerskap med ham. -Tviler man før, blir man i allefall tvilende når man sitter midt i det (er jeg redd)

Du holder ham og ungene hans med mat, klesvask og bil, og må i tillegg betale (svart, antakelig - dermed gjør dere begge noe ulovlig) hvis han hjelper deg med noe?

Hvis venninnen din hadde fortalt at hun hadde det sånn, hva ville du ha tenkt om fyren?

Du føler at han utnytter deg? Selvfølgelig - det er akkurat det han gjør.

Hei.

Du har skrevet her tidligere, har du ikke? Jeg syns det høres ut som om han utnytter deg, og prøver (bevisst eller ubevisst) å kontrollere deg. Hvis han i løpet av 2 år ikke har klart å fikse seg vann i egen bolig, eller bil som har nok seter til seg selv og sin(e) barn (!!!!), så ville varselbjellene ringt ganske kraftig her hos meg. Dess mer tid som går, dess mer blir dette "normalt" i forholdet mellom dere. Men dette er IKKE normalt!!!

Dersom jeg måtte dusjet hos kjæresten min over flere måneder, hadde jeg iallefall tatt med en shampoo i ny og ne, det er ikke bare såpa som koster når en tar seg en dusj! Ei heller vaskemiddelet når man vasker.......

Jeg syns du skal sette deg ned og skrive en "for -og mot-liste". Dersom du har langt flere på mot-lista enn for, så bør du tenke at dette ikke er liv laga.

Hvis han, med sitt dårlige humør lager såpass dårlig stemning at alle konfrontasjoner blir unngått, så må du tøffe deg opp og ta en ordentlig diskusjon, en gang for alle. Husk, at dersom du ikke sier noe, så antar han nok at det er greit for deg (og er sikkert lykkelig for at du er såpass lett å manipulere til å godta all utnyttelsen han har drevet med siste åra).

Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Tror du vil få det bedre uten han!

Gjest Kaluah

Hei.

Du har skrevet her tidligere, har du ikke? Jeg syns det høres ut som om han utnytter deg, og prøver (bevisst eller ubevisst) å kontrollere deg. Hvis han i løpet av 2 år ikke har klart å fikse seg vann i egen bolig, eller bil som har nok seter til seg selv og sin(e) barn (!!!!), så ville varselbjellene ringt ganske kraftig her hos meg. Dess mer tid som går, dess mer blir dette "normalt" i forholdet mellom dere. Men dette er IKKE normalt!!!

Dersom jeg måtte dusjet hos kjæresten min over flere måneder, hadde jeg iallefall tatt med en shampoo i ny og ne, det er ikke bare såpa som koster når en tar seg en dusj! Ei heller vaskemiddelet når man vasker.......

Jeg syns du skal sette deg ned og skrive en "for -og mot-liste". Dersom du har langt flere på mot-lista enn for, så bør du tenke at dette ikke er liv laga.

Hvis han, med sitt dårlige humør lager såpass dårlig stemning at alle konfrontasjoner blir unngått, så må du tøffe deg opp og ta en ordentlig diskusjon, en gang for alle. Husk, at dersom du ikke sier noe, så antar han nok at det er greit for deg (og er sikkert lykkelig for at du er såpass lett å manipulere til å godta all utnyttelsen han har drevet med siste åra).

Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Tror du vil få det bedre uten han!

Jeg har vel skrevet her tidliger, men ikke om dette. Jeg har vel egentlig forstått at han manipulerer meg, men har tenkt at ''alt blir nok bedre''.

Ser noen svarte at jeg sikkert betaler ham svart.. Det har jeg valgt å ikke gjøre. Skulle han ha penger, ville jeg ha det på regning, og jobbene skulle gjøres på dagtid.

Utover dette, er han lite hjelpsom. Han ser tv mens jeg bretter tøy og vasker hus. Må mase og får til svar at 'han er tilhenger av skippertakmetoden'' og at jeg må vente.

Nei, jeg er vel i ferd med å finne ut, at jeg trenger egentlig ingen mann, når jeg likevel må gjøre alt selv, og han gir mye sorger

Annonse

Jeg er helt stum. Forlanger han å få betalt for å hjelpe deg med håndverkerting?! Nå antar jeg det dreier seg om småting da, ikke rehabilitering av huset akkurat.

Hadde kjæresten min antydet noe slikt så hadde jeg trodd det hadde rablet for ham. Jeg gjør jo masse form uten å få betalt for det - og det er jo sånn et forhold skal være! Du får forlange penger for klesvask og dusjing heretter og se hvordan han reagerer på det?

Nei, en sånn fyr hadde jeg definitivt ikke flyttet sammen med! Jeg hadde ikke engang giddet være kjæreste med ham. Sannsynligvis ville jeg helst ikke sett mer til ham i det hele tatt.

Gjest Kaluah

Jeg er helt stum. Forlanger han å få betalt for å hjelpe deg med håndverkerting?! Nå antar jeg det dreier seg om småting da, ikke rehabilitering av huset akkurat.

Hadde kjæresten min antydet noe slikt så hadde jeg trodd det hadde rablet for ham. Jeg gjør jo masse form uten å få betalt for det - og det er jo sånn et forhold skal være! Du får forlange penger for klesvask og dusjing heretter og se hvordan han reagerer på det?

Nei, en sånn fyr hadde jeg definitivt ikke flyttet sammen med! Jeg hadde ikke engang giddet være kjæreste med ham. Sannsynligvis ville jeg helst ikke sett mer til ham i det hele tatt.

Jeg har betalt ham for et par store jobber ja, og det skulle bqare mangle, menhan skriver timer for småting også, foreslår ting jeg burde gjøre, og lar meg forstå at han kan gjøre det. I neste øyeblikk, sier han det fort kan bli dyrt, for pris pr kvadrat kommer i tillegg til materiell.

Da gir jeg litt opp. Jeg krevet ham for deler av strømregninga sist avregning, og da begynte han å vaske tøy hos foreldrene sine. Har også bedt ham kjøpe dopapir etc noen ganger nå, for å markere litt. Er møkklei ekstrautgifter uten å få mye igjen.

Gjest Kaluah

Jeg har betalt ham for et par store jobber ja, og det skulle bqare mangle, menhan skriver timer for småting også, foreslår ting jeg burde gjøre, og lar meg forstå at han kan gjøre det. I neste øyeblikk, sier han det fort kan bli dyrt, for pris pr kvadrat kommer i tillegg til materiell.

Da gir jeg litt opp. Jeg krevet ham for deler av strømregninga sist avregning, og da begynte han å vaske tøy hos foreldrene sine. Har også bedt ham kjøpe dopapir etc noen ganger nå, for å markere litt. Er møkklei ekstrautgifter uten å få mye igjen.

Sånne grolpeiser som det der forandrer seg aldri. Nå later jeg som jeg er MariaFlyFly og sier: Dump Ham.

Det der gidder du ikke i lengden, du har holdt ut alt for lenge allerede synes nå jeg.

Kjæresten min har hjulpet meg meg å skifte ut hele kjøkkenet, både å kjøre på Ikea, plukke deler, kjøre dem hjem til meg og få skrudd sammen hele greia og få det opp.

Han har også bestilt baderomsinnredning (den er spesiallaget), hentet den noen mil unna, montert den, ordnet med rørlegger, fikset stort speil og selve vaskeservanten + at han selv har gjort noe elekstriskeopplegg for meg (det har han lov til etter sin utdanning altså). Han har også hjulpet meg å male to rom i leiligheten min. Har ikke falt ham inn ett sekund å skulle forlange betaling for dette!

Jeg har hjulpet til med mye av dette altså + at jeg har gjort masse ting for ham i hans hus da - for meg er det en selvfølge kjærester imellom. :o) Jeg sier altså ikke dette for å skryte, men for å få frem ting jeg mener er vanlige i et forhold, bare så det er sagt. :o)

Jeg hadde ansett det som normalt å la kjæresten min dusje hos meg, og å lage mat til ham og hans barn.

Jeg hadde ansett det som normalt å bruke min bil om vi var flere som skulle ut å kjøre.

Jeg hadde ansett det som normalt at han hadde bidratt med bensinpenger en gang i blant.

Jeg hadde IKKE ansett det som normalt at han tok timespris for å hjelpe meg med småting i huset.

mariaflyfly

Sånne grolpeiser som det der forandrer seg aldri. Nå later jeg som jeg er MariaFlyFly og sier: Dump Ham.

Det der gidder du ikke i lengden, du har holdt ut alt for lenge allerede synes nå jeg.

''Sånne grolpeiser som det der forandrer seg aldri. Nå later jeg som jeg er MariaFlyFly og sier: Dump Ham.''

;)

''Det der gidder du ikke i lengden, du har holdt ut alt for lenge allerede synes nå jeg.''

Støttes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...