Gjest ashley Skrevet 7. oktober 2001 Del Skrevet 7. oktober 2001 Hei! Jeg er 16+3 gravid og sliter med kronisk hodepine i tillegg til at jeg blir utrolig fort andpusten (1 etasje og jeg er helt ferdig) og så er jeg veldig sliten enda. Er dette normalt? Jeg hadde en uke som jeg hadde litt mer overskudd (2 uker siden), men nå er jeg ikke mye tess. Ved siste kontroll var blodprosent, jernlager og blodtrykk helt i orden. Burde jeg ta en telefon til legen for en ekstra sjekk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36479-kronisk-hodepine-andpusten-og-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Det er helt normalt å føle seg veldig sliten i begynnelsen av svangerskapet, selv om man normalt forventer at det blir litt bedre fra uke 12-14. Hvis både hb, jernlagre og BT var normalt sist, ser jeg ingen grunn til at du bør oppsøke lege nå. Vær litt ekstra snill med deg selv, sørg for å få nok søvn og hvile. Spis bra og variert og sørg for å drikke rikelig. Det betyr mye for å få litt overskudd, man kan også hjelpe på hodepinen. Hvis hodepinen virker kronisk, bør du nok snakke med din lege om dette, men jeg er ganske sikker på at det ikke har sammenheng med noe alvorlig. Hvis du tenker på komplikasjoner, som svangerskapsforgiftning, så er det helt utelukket at det er noe slikt du har. Det skjer svært sjelden før uke 28, og gir først og fremst et høyt blodtrykk. I første halvdel av svangerskapet er det utrolig store forandringer som foregår i sirkulasjonssystemet vårt. Man får dannet nesten 50 % mer blod og kondisjonen vil som et resultat av dette, føles dårligere. Ikke press deg selv. Fint om du orker å gå litt små-turer, men ikke forvent at du skal være så utholdende som vanlig. Situasjonen bedrer seg sikkert snart. De aller fleste opplever det midterste trimesteret som det letteste. Det er strengt tatt der du er nå, men for enkelte trekker slitenhetsperioden seg lenger. Det kan også tenkes at du har fått en virusinfeksjon e.l. som gjør deg ekstra sliten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36479-kronisk-hodepine-andpusten-og-sliten/#findComment-139859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.