Ole V Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg er en mann i midten av 30 årene. Vanligvis god allmenntilstand. Normalvektig. Jeg fikk for ca 4 år siden diagnosen kronisk bronkitt. Har ca 2 perioder i året med tungpustethet og hoste. Behandlet med Atrovent pleier det å gi seg etter ca 2 uker. Jeg har nå vært syk i 6 uker. De første 4 ukene var jeg plaget med tungpustethet og kraftig hoste med grøngult slim. Resten av min familie hadde også disse symptomene, men ble friske etter ca 4 uker. Jeg gikk til lege som tok CRP (målt til 31). Det ble konkludert med at det ikke var lungebetennelse. Jeg ble anbefalt å bruke Atrovent. Dette hadde imidlertid ingen effekt. For 2 uker siden fikk jeg feber, ble slakk og tappet for energi. Jeg ble tett i nesen, med store mengder gulgrønt slim og fikk sterke hodesmerter i pannen og rundt øynene. Også en del smerter i kjeven. Har også hatt smerter i korsryggen parallellt, uten at dette trenger ha noen sammenheng med øvrige symptomer. Jeg gikk til lege på ny. CRP ble tatt og viste nå 56. Diagnosen lungebetennelse ble satt, og jeg ble satt på antibiotikakur (Weifapenin). Denne hadde ingen effekt på symptomene. Jeg var igjen hos lege for en uke siden. CRP var da 36. Legen konluderte med at det ikke var lungebetennelse og at det helt sikkert dreide seg om pollenallergi. Jeg fikk utskrevet allergimedisin (Kestine, 20 mg) som jeg skulle ta x 2, samt at astmamedisin ble endret fra Atrovent til Bricanyl. Jeg har nå brukt dette i en uke, uten noen symptomreduksjon. Jeg har fortsatt svingende feber: 37,5 - 39, som svinger i løpet av dagen. Gjerne høyest om morgen og kveld. Jeg har store smerter i hodet, spesielt om morgenen. Jeg er tett i nesen og det kommer store mengder gulgrønt slim, og allmenntilstanden blir dårligere og dårligere. Har du noen tanker om hva dette kan være? Jeg har lest en del om pollenallergi og får det ikke helt til å stemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364848-langvarig-vekslende-feber-mm-ukjent-%C3%A5rsak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Pollenallergi gir som regel ikke feber og smerter i hodet, kjeve samt gulgrønt snørr peker mot bihulebetennelse. Bihulene sitter under øyenene og i pannen og kan være kronisk infisert. Det kan være bakterier som ikke var følsomme for Weifapenin. Noen ganger renner det sekret fra bihulene bakover ned i halsen og kan gi oppbluss av infeksjon i bronkier. Jeg vil anbefale at du sjekker bihulene med f.eks. rtg og neseprøve for bakteriedyrkning. Da vil du kunne få avklart om det er en infeksjon og om den kommer fra bihulene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364848-langvarig-vekslende-feber-mm-ukjent-%C3%A5rsak/#findComment-3170292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.