Gå til innhold

pigmentforandring

Anbefalte innlegg

Gjest i det undrende hjørne

Jeg er en mann på 30 år og har fått pigment forandring, eller annen farge på huden i tinningen og litt under øynene. For ca 1,5 år siden forandret fargen på begge tinning fra normal hudfarge til brungul farge, da tenkte jeg ikke så mye over det. Men for ca tre måneder siden forandret huden under øynene farge. Det er ikke så store flekker under øynene men dog. Hva kan det være og burde jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364935-pigmentforandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Pigmentforandringer i ansiktet er vanligst hos kvinner, da er de oftest hormonelt forårsaket. Hos eldre kan man se såkalte leverflekker som er solforårsaket i bl a tinninger. Dersom du har brune, symmetriske pigmenteringer i ansiktet, er det en ganske sjelden tilstand for en ung mann , men det kan forekomme uten at vi kan påvise noen bestemt årsak til det. Det kan være aktuelt å undersøke blodprøver for å se at du ikke har en hormonforstyrrelse eller en annen sykdom som en bakenforliggende årsak . Så du bør vel snakke med legen din om det så får han/ hun ta stilling til om du bør undersøkes av hudlege eller annen spesialist . Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364935-pigmentforandring/#findComment-3170800
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...