Gå til innhold

taper jeg meg -eller kan jeg gi alt nå?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkjeno

Hei,

Jeg har skrevet her før, da jeg har et forhold til en mann som veksler mellom å være intenst på og helt av. Vi er begge i et forhold, men jeg vil ha han. Dere har rådet meg til å innse at han kun vil ha sex og komme meg bort. .Dette har jeg ikke maktet og fortsatt i samme dur - med det samme håpet. Jeg er usikker på om han vet hvor mye jeg er villig til å ofre for han...

Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å bryte med han pr mail. Jeg har skrevet på teksten i flere uker og den er klar til å sendes. Her blottlegger jeg følelsene mine og forklarer at når jeg er nummer 2, så må dette stoppe. Jeg håper jo at han skal velge meg likevel, men innser at sjansen er liten. Jeg er derfor usikker på om jeg skal kline til og skrive en setning om hva jeg synes om kjæresten - at jeg stusser på at han velger en som er så enkel og lite reflektert... (dette er objektivt og er faktisk med på å redusere han i mine øyne. Han er meget velutdannet og intelligent selv..)

Eller taper jeg meg bare selv ved å gjøre det?

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• trollemor;o)

5

• nitty-gritty

4

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det høres litt barnslig ut å "bryte opp" med ham på mail og i tillegg rakke ned på kjæresten hans, men så var det vel heller ikke lurt av deg å rote seg opp i en sånn situasjon i utgangspunktet.

Du kan jo rett og slett bare la være å ta kontakt en stund for å roe deg ned og se det litt an.

Gjest ikkjeno

Jeg synes det høres litt barnslig ut å "bryte opp" med ham på mail og i tillegg rakke ned på kjæresten hans, men så var det vel heller ikke lurt av deg å rote seg opp i en sånn situasjon i utgangspunktet.

Du kan jo rett og slett bare la være å ta kontakt en stund for å roe deg ned og se det litt an.

Takk for svar!

Ja, dette høres veldig barnslig ut. Saken er den at jeg har prøvd å snakke med han tidligere, men ikke kommet helt til kjernen - at jeg virkelig elsker han og vil leve med han. Han har blitt stresset hver gang jeg gjør det, så de siste mnd har jeg gitt opp - fordi jeg er redd for å miste han. Innser vel at han vil ha oss begge - derfor er han så diffus. Ved å sende brevet, håper jeg at alt skal komme fram helt tydelig. Tenker også å beskytte meg selv - beholde litt ansikt - ved at jeg velger å bryte siden jeg ikke får alt. Når han hører mine følelser, så har han jo sjansen hvis han vil.

Jeg er egentlig knust over å gjøre dette, men er det ingen mulighet for at det blir oss, nøyer jeg meg ikke med restene lenger.

Jeg har lyst til å si det om jenta hans, fordi jeg tror han innerst inne er enig - men han vil jo likevel ha henne da.

Annonse

''Jeg er derfor usikker på om jeg skal kline til og skrive en setning om hva jeg synes om kjæresten - at jeg stusser på at han velger en som er så enkel og lite reflektert... (dette er objektivt og er faktisk med på å redusere han i mine øyne. Han er meget velutdannet og intelligent selv..) Eller taper jeg meg bare selv ved å gjøre det?''

Skal du prøve å kapre ham ved å snakke nedsettende om den han er sammen med nå? Tror du han synes du høres ut som drømmedama om du gjør det? Om en annen fyr var ute etter meg og prøvde å få meg ved å snakke stygt om kjæresten min så hadde han i alle fall spolert samtlige sjanser han muligens kunne hatt, og det grundig!

Gjest Jacoba

Takk for svar!

Ja, dette høres veldig barnslig ut. Saken er den at jeg har prøvd å snakke med han tidligere, men ikke kommet helt til kjernen - at jeg virkelig elsker han og vil leve med han. Han har blitt stresset hver gang jeg gjør det, så de siste mnd har jeg gitt opp - fordi jeg er redd for å miste han. Innser vel at han vil ha oss begge - derfor er han så diffus. Ved å sende brevet, håper jeg at alt skal komme fram helt tydelig. Tenker også å beskytte meg selv - beholde litt ansikt - ved at jeg velger å bryte siden jeg ikke får alt. Når han hører mine følelser, så har han jo sjansen hvis han vil.

Jeg er egentlig knust over å gjøre dette, men er det ingen mulighet for at det blir oss, nøyer jeg meg ikke med restene lenger.

Jeg har lyst til å si det om jenta hans, fordi jeg tror han innerst inne er enig - men han vil jo likevel ha henne da.

Dere har jo ingen forpliktelser overfor hverandre, så lenge han faktisk er sammen med en annen. Når han er fraværende i perioder men pågående i andre, kan du helt enkelt bare trekke deg unna uten noen flere forklaringer.

Hvorfor vil du skrive denne mailen, hva vil du oppnå?

Gjest ikkjeno

Dere har jo ingen forpliktelser overfor hverandre, så lenge han faktisk er sammen med en annen. Når han er fraværende i perioder men pågående i andre, kan du helt enkelt bare trekke deg unna uten noen flere forklaringer.

Hvorfor vil du skrive denne mailen, hva vil du oppnå?

Nei, vi har ingen forpliktelser, men har holdt på i over et år. Vi kjenner hverandre godt fra før dette også og tilhører dessverre samme vennekrets. Jeg mener dette kvalifiserer til å på en måte avslutte på et vis. Jeg ønsker heller ikke at han skal tro at jeg er lei, men vite hvordan ting er .

Gjest ikkjeno

''Jeg er derfor usikker på om jeg skal kline til og skrive en setning om hva jeg synes om kjæresten - at jeg stusser på at han velger en som er så enkel og lite reflektert... (dette er objektivt og er faktisk med på å redusere han i mine øyne. Han er meget velutdannet og intelligent selv..) Eller taper jeg meg bare selv ved å gjøre det?''

Skal du prøve å kapre ham ved å snakke nedsettende om den han er sammen med nå? Tror du han synes du høres ut som drømmedama om du gjør det? Om en annen fyr var ute etter meg og prøvde å få meg ved å snakke stygt om kjæresten min så hadde han i alle fall spolert samtlige sjanser han muligens kunne hatt, og det grundig!

Du har jo helt rett. Jeg trenger virkelig å høre det, for dette gjør at jeg mister gangsynet. Jeg er sjalu og hater å være nummer 2.

Jeg tenkte å skirve noe sånt: "Jeg skjønner ikke at du velger livet med henne. - Men er det de kvalitetene og det livet du vil ha, håper jeg vissheten om det hjelper meg til å redusere deg og til å glemme deg."

Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama.

Gjest ikkjeno

''...at jeg stusser på at han velger en som er så enkel og lite reflektert..''

Ja, det var jo den rette til å snakke ;)

Kjør på! Blir moro med oppfølgingstråden.

Ja, det kan du gjerne si. Men etter å ha forholdt meg, ventet, tilbedt denne mannen altfor lenge, er jeg nå blitt "små-gal..." Jeg er høyt utdannet og går for å være oppegående i det daglige, bare for å ha sagt det. Det vet jeg også min elsker synes.

Gjest åæou

Du har jo helt rett. Jeg trenger virkelig å høre det, for dette gjør at jeg mister gangsynet. Jeg er sjalu og hater å være nummer 2.

Jeg tenkte å skirve noe sånt: "Jeg skjønner ikke at du velger livet med henne. - Men er det de kvalitetene og det livet du vil ha, håper jeg vissheten om det hjelper meg til å redusere deg og til å glemme deg."

Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama.

''Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama.''

Gratis og uforpliktende mus.

Annonse

Gjest Jacoba

Nei, vi har ingen forpliktelser, men har holdt på i over et år. Vi kjenner hverandre godt fra før dette også og tilhører dessverre samme vennekrets. Jeg mener dette kvalifiserer til å på en måte avslutte på et vis. Jeg ønsker heller ikke at han skal tro at jeg er lei, men vite hvordan ting er .

''Jeg ønsker heller ikke at han skal tro at jeg er lei, men vite hvordan ting er .''

Det jeg mener er vel at du ikke skylder han noen grunn for å gjøre det du gjør. Ingen vet om dere to, håper jeg? Og skal du bryte så tenker jeg at du burde gjøre det enkelt, uten masse om og men og masse ord og følelser i en mail. Han tilhører en annen!

''Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama.''

I de aller fleste tilfellene har jeg inntrykk av at mannen aldri har hatt til hensikt å forlate den kvinnen han har hjemme og som han elsker. Men det betyr ikke at han går av veien for å få litt spenning med andre - som han (dessverre for deg) aldri har hatt til hensikt å velge for resten av livet.

Gjest ikkjeno

''Jeg ønsker heller ikke at han skal tro at jeg er lei, men vite hvordan ting er .''

Det jeg mener er vel at du ikke skylder han noen grunn for å gjøre det du gjør. Ingen vet om dere to, håper jeg? Og skal du bryte så tenker jeg at du burde gjøre det enkelt, uten masse om og men og masse ord og følelser i en mail. Han tilhører en annen!

Ja, han gjør det dessverre. Føler en liten del av han tilhører meg da.

Jeg vil at han skal vite helt klart at jeg hadde ofret alt for han. Og når han vet det, så kan han ikke lenger ta kontakt med meg sånn etter noen uker feks.

Men det er kanskje jeg som har misforstått? Etter å ha vært sammen jevnlig i over et år, så synes jeg det er nærliggende å ha en avslutning?

Gjest ikkjeno

I de aller fleste tilfellene har jeg inntrykk av at mannen aldri har hatt til hensikt å forlate den kvinnen han har hjemme og som han elsker. Men det betyr ikke at han går av veien for å få litt spenning med andre - som han (dessverre for deg) aldri har hatt til hensikt å velge for resten av livet.

Men hvordan våge å ta sjansen på dette da? Parkere i min gård på dagen, stikke av hjemmefra midt på natten osv. Jeg gjør det for jeg, som sagt, er villig til å gjøre alt for å få han. Er han så lykkelig burde det jo holde med henne?

Jeg har vært så på i over et år, så han vet ikke hvordan det er når jeg ikke er der. Vil han ikke noe mer, så fortjener han meg heller ikke, uansett hvor kjipt det blir.

Gjest togli

Fortell at du ikke lenger orker å være nummer to og at selv om det er han du vil ha, så har du bestemt deg for at du må komme deg videre i livet siden han har valgt å bli der han er nå....Mer enn dette trenger du igrunnen ikke å si...

Jeg vet hvor vondt det er å ikke få den man elsker, men vil du virkelig kunne stole på ham dersom dere ble sammen? Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...