Gå til innhold

taper jeg meg -eller kan jeg gi alt nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba

Ja, han gjør det dessverre. Føler en liten del av han tilhører meg da.

Jeg vil at han skal vite helt klart at jeg hadde ofret alt for han. Og når han vet det, så kan han ikke lenger ta kontakt med meg sånn etter noen uker feks.

Men det er kanskje jeg som har misforstått? Etter å ha vært sammen jevnlig i over et år, så synes jeg det er nærliggende å ha en avslutning?

Du må jo gjøre det som blir riktig for deg. Men igjen, jeg tenker at siden han har holdt dere begge på gress og i perioder vært helt fraværende, så skulle ikke du behøve å bruke energi på en lang og oppklarende mail når han allerede har bestemt seg for den andre. da gjør du deg selv mer sårbar enn du fortjener.

Du klarer det fint uten han, jeg tenker at det kanskje er sunnere for deg å finne en annen måte å få avslutning på enn en følelsesladet mail.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• trollemor;o)

5

• nitty-gritty

4

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, han gjør det dessverre. Føler en liten del av han tilhører meg da.

Jeg vil at han skal vite helt klart at jeg hadde ofret alt for han. Og når han vet det, så kan han ikke lenger ta kontakt med meg sånn etter noen uker feks.

Men det er kanskje jeg som har misforstått? Etter å ha vært sammen jevnlig i over et år, så synes jeg det er nærliggende å ha en avslutning?

''Jeg vil at han skal vite helt klart at jeg hadde ofret alt for han. ''

Hvorfor vil du det?

Gjest ikkjeno

Fortell at du ikke lenger orker å være nummer to og at selv om det er han du vil ha, så har du bestemt deg for at du må komme deg videre i livet siden han har valgt å bli der han er nå....Mer enn dette trenger du igrunnen ikke å si...

Jeg vet hvor vondt det er å ikke få den man elsker, men vil du virkelig kunne stole på ham dersom dere ble sammen? Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...

Det er det jeg skriver - at jeg ikke greier å være et 2. valg. Jeg vil kanskje ikke kunne stole på han, men det er verdt det på et vis... Kjærlighet gjør blind, ja.

Gjest ikkjeno

Du må jo gjøre det som blir riktig for deg. Men igjen, jeg tenker at siden han har holdt dere begge på gress og i perioder vært helt fraværende, så skulle ikke du behøve å bruke energi på en lang og oppklarende mail når han allerede har bestemt seg for den andre. da gjør du deg selv mer sårbar enn du fortjener.

Du klarer det fint uten han, jeg tenker at det kanskje er sunnere for deg å finne en annen måte å få avslutning på enn en følelsesladet mail.

Det samme sier en god venninne som vet litt. Hun synes jeg er altfor medgjørlig og mener jeg skulle ha satt hardt mot hardt for lengst. Jeg er bare så glad i ham og tenker - hvorfor skal jeg ikke være helt ærlig. Jeg hadde ikke gjort dette hvis målet ikke var å få ham.

Det samme sier en god venninne som vet litt. Hun synes jeg er altfor medgjørlig og mener jeg skulle ha satt hardt mot hardt for lengst. Jeg er bare så glad i ham og tenker - hvorfor skal jeg ikke være helt ærlig. Jeg hadde ikke gjort dette hvis målet ikke var å få ham.

Hvis målet ditt er å "få ham" så må du forføre ham, og ikke klage over valgene han tar, eller skrive slik at han kommer i en posisjon hvor han må forsvare "henne".

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Jacoba

Ja, du er blind av kjærlighet ;o)

Det er vondt å føle seg fortapt i en person som bare er opptatt av deg i perioder. Du har stilt deg til disposisjon, og latt han utnytte din forelskelse.

Skriv et langt brev, men du behøver ikke sende det til ham. det er *du* som behøver avslutning, han er jo ikke invorlvert i deg på samme måte, og trenger derfor heller ikke slik avslutning. For å ta tak i overskriften din; jeg tror du taper deg på å sende en slik mail du beskriver. Ha respekt for deg selv og hold hodet høyt nok til ikke å innrømme at du er helt fortapt i en som ikke vil ha deg.

Og... jeg vet godt hvordan det er å være på den siden :-( jeg har ikke vært i et forhold med en opptatt mann altså, men helt fortapt forelsket i en som ikke ville ha meg likevel. Nå er det helt vanvittig å tenke på at jeg lot meg selv bli så avhengig av noen som ikke følte det samme for meg. Men - å elske er risikere å bli såret, sånn er det bare.

Gjest Jacoba

...og, hvorfor vil du ha en som har hatt deg på si i et år? Ville du noensinne kunne stole på at han ikke ville gjøre det samme mot deg?

Gjest ikkjeno

Det er vondt å føle seg fortapt i en person som bare er opptatt av deg i perioder. Du har stilt deg til disposisjon, og latt han utnytte din forelskelse.

Skriv et langt brev, men du behøver ikke sende det til ham. det er *du* som behøver avslutning, han er jo ikke invorlvert i deg på samme måte, og trenger derfor heller ikke slik avslutning. For å ta tak i overskriften din; jeg tror du taper deg på å sende en slik mail du beskriver. Ha respekt for deg selv og hold hodet høyt nok til ikke å innrømme at du er helt fortapt i en som ikke vil ha deg.

Og... jeg vet godt hvordan det er å være på den siden :-( jeg har ikke vært i et forhold med en opptatt mann altså, men helt fortapt forelsket i en som ikke ville ha meg likevel. Nå er det helt vanvittig å tenke på at jeg lot meg selv bli så avhengig av noen som ikke følte det samme for meg. Men - å elske er risikere å bli såret, sånn er det bare.

takk;) Håper du kom deg gjennom det.

Jeg skriver og skriver på mailen hver dag, perfeksjonerer den og kanskje jeg ikke sender den likevel. Tenker også at han ikke fortjener at jeg er så ærlig, men er også redd for å ikke ta sjansen. - Tenk om...

Gjest ikkjeno

Hvis målet ditt er å "få ham" så må du forføre ham, og ikke klage over valgene han tar, eller skrive slik at han kommer i en posisjon hvor han må forsvare "henne".

Med vennlig hilsen

Det er det jeg også kommer fram til hver gang jeg gir etter og "digger" han. Men det er tungt de dagene/ukene jeg ikke ser han... Jeg har tenker at jeg vil vinne han, men er det null håp, er tiden inne til å gi seg.

Utrolig at vi fortsatt har en elektrisk kjemi etter over et år. Men for han er det kanskje bare det ulovlige som tenner, mens jeg er forelsket...

Annonse

Gjest Elextra

Ja, det kan du gjerne si. Men etter å ha forholdt meg, ventet, tilbedt denne mannen altfor lenge, er jeg nå blitt "små-gal..." Jeg er høyt utdannet og går for å være oppegående i det daglige, bare for å ha sagt det. Det vet jeg også min elsker synes.

Anbefaler å avstå fra å koke kaniner.

Gjest Jacoba

takk;) Håper du kom deg gjennom det.

Jeg skriver og skriver på mailen hver dag, perfeksjonerer den og kanskje jeg ikke sender den likevel. Tenker også at han ikke fortjener at jeg er så ærlig, men er også redd for å ikke ta sjansen. - Tenk om...

Tenk om, ja. Men hva skal du med en som har brukt et år på å finne ut at han vil bli hos kjæresten sin? Vil du noengang være sikker på at han er ferdig med henne?

Du vil være ærlig, og det er flott, men han har jo vært langt fra ærlig med deg. Han fortjener ikke all denne innsatsen din! Som togli sier - fokuser på de negative sidene hans!

For min del er det mange år siden, så det er jeg ferdig med. Men det tok litt tid.

Det er det jeg også kommer fram til hver gang jeg gir etter og "digger" han. Men det er tungt de dagene/ukene jeg ikke ser han... Jeg har tenker at jeg vil vinne han, men er det null håp, er tiden inne til å gi seg.

Utrolig at vi fortsatt har en elektrisk kjemi etter over et år. Men for han er det kanskje bare det ulovlige som tenner, mens jeg er forelsket...

''Men for han er det kanskje bare det ulovlige som tenner, mens jeg er forelsket...''

Jepp. Der traff du nok spikeren på hodet.

Gjest Elextra

Fortell at du ikke lenger orker å være nummer to og at selv om det er han du vil ha, så har du bestemt deg for at du må komme deg videre i livet siden han har valgt å bli der han er nå....Mer enn dette trenger du igrunnen ikke å si...

Jeg vet hvor vondt det er å ikke få den man elsker, men vil du virkelig kunne stole på ham dersom dere ble sammen? Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...

''Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...''

Ja, flertall av forhold jeg kjenner til som har begynt på den måten har endt også slik. Kjente inntil nylig til ett vellyket tilfelle, men sannelig... :/.

Gjest Jacoba

Menn forelsker seg nok ofte annerledes enn vi jenter gjør. De tenker sex, mens vi jenter tenker romantikk og følelser.

Gjest Elextra

Klokt svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...