Gå til innhold

taper jeg meg -eller kan jeg gi alt nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• trollemor;o)

5

• nitty-gritty

4

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

''Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...''

Ja, flertall av forhold jeg kjenner til som har begynt på den måten har endt også slik. Kjente inntil nylig til ett vellyket tilfelle, men sannelig... :/.

Samme erfaring har jeg ;)

Tror ikke jeg hadde orka å være sammen med en jeg ikke følte meg trygg på...

Mary Poppins

takk;) Håper du kom deg gjennom det.

Jeg skriver og skriver på mailen hver dag, perfeksjonerer den og kanskje jeg ikke sender den likevel. Tenker også at han ikke fortjener at jeg er så ærlig, men er også redd for å ikke ta sjansen. - Tenk om...

Jeg forstår faktisk at du vil sende en mail. Jeg antar at det på en måte er ditt siste forsøk på å prøve å få han til å forstå at det er han du vil ha, og håpe på at han kanskje vil få øynene opp for et forhold med deg. Du har jo lov til å prøve, og kanskje dette vil bringe deg "closure" uansett utfall. Men, jeg synes ikke du skal nevne noe om kjæresten hans. Det vil ikke hjelpe at du skriver at du synes hun virker dum, for dersom han er enig har han tenkt det samme selv, og trenger ikke deg til å fortelle ham det. Ikke fremstå som smålig eller kjip, men vær ærlig om dine tanker uten å å virke desperat.

Gjest ikkjeno

Jeg forstår faktisk at du vil sende en mail. Jeg antar at det på en måte er ditt siste forsøk på å prøve å få han til å forstå at det er han du vil ha, og håpe på at han kanskje vil få øynene opp for et forhold med deg. Du har jo lov til å prøve, og kanskje dette vil bringe deg "closure" uansett utfall. Men, jeg synes ikke du skal nevne noe om kjæresten hans. Det vil ikke hjelpe at du skriver at du synes hun virker dum, for dersom han er enig har han tenkt det samme selv, og trenger ikke deg til å fortelle ham det. Ikke fremstå som smålig eller kjip, men vær ærlig om dine tanker uten å å virke desperat.

Å, takk for at du banker vett inn i meg. Jeg begynner å bli flau over at jeg startet denne tråden... Han er sammen med henne, klart ikke jeg skal si noe om intelligensen hennes... Jeg skrive en mail til meg selv hvor jeg raser mer fra meg , tror jeg...

Mary Poppins

Å, takk for at du banker vett inn i meg. Jeg begynner å bli flau over at jeg startet denne tråden... Han er sammen med henne, klart ikke jeg skal si noe om intelligensen hennes... Jeg skrive en mail til meg selv hvor jeg raser mer fra meg , tror jeg...

Du er jo anonym her så ikke vær flau :-)

Jeg synes du skal sende mailen din jeg altså, men som sagt vær konkret og ikke virk desperat (og selvfølgelig dropp det om hun andre).

Annonse

Gjest ikkjeno

En annen forklaring kan da være at han er/har vært genuint forelsket i begge, og har vært for feig til å velge "ut".

Med vennlig hilsen

Håper det er sånn. Jeg stiller alltid opp. Har tenkt noen ganger på å være noe mer kostbar, men jeg vil jo så gjerne treffe han, og knytte han mer til meg.

Ja, du er blind av kjærlighet ;o)

Det er vondt å føle seg fortapt i en person som bare er opptatt av deg i perioder. Du har stilt deg til disposisjon, og latt han utnytte din forelskelse.

Skriv et langt brev, men du behøver ikke sende det til ham. det er *du* som behøver avslutning, han er jo ikke invorlvert i deg på samme måte, og trenger derfor heller ikke slik avslutning. For å ta tak i overskriften din; jeg tror du taper deg på å sende en slik mail du beskriver. Ha respekt for deg selv og hold hodet høyt nok til ikke å innrømme at du er helt fortapt i en som ikke vil ha deg.

Og... jeg vet godt hvordan det er å være på den siden :-( jeg har ikke vært i et forhold med en opptatt mann altså, men helt fortapt forelsket i en som ikke ville ha meg likevel. Nå er det helt vanvittig å tenke på at jeg lot meg selv bli så avhengig av noen som ikke følte det samme for meg. Men - å elske er risikere å bli såret, sånn er det bare.

Bra svar!

Jeg har også en gang i steinalderen skrevet et langt brev - som jeg ikke sendte! (Som i ditt tilfelle var det ikke en opptatt mann, men en som ikke gjengjeldte.)

Jeg sendte ikke noe kort brev heller - bare lot være å ta kontakt, men jeg kan godt forstå trådstarters ønske om å si fra at det er slutt, men isåfall bør hun være kort og "to the point" og ikke utbrodere noe.

''Han har gått bak ryggen på kjæresten sin lenge, og virker ikke som en man kan stole på i den forbindelse...''

Ja, flertall av forhold jeg kjenner til som har begynt på den måten har endt også slik. Kjente inntil nylig til ett vellyket tilfelle, men sannelig... :/.

''Ja, flertall av forhold jeg kjenner til som har begynt på den måten har endt også slik.''

Ja, det er mitt inntrykk også.

Annonse

trollemor;o)

Du har jo helt rett. Jeg trenger virkelig å høre det, for dette gjør at jeg mister gangsynet. Jeg er sjalu og hater å være nummer 2.

Jeg tenkte å skirve noe sånt: "Jeg skjønner ikke at du velger livet med henne. - Men er det de kvalitetene og det livet du vil ha, håper jeg vissheten om det hjelper meg til å redusere deg og til å glemme deg."

Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama.

Noen vil ha i pose og sekk.... du er jo med på å piffe opp hverdagen hans og så lenge du lar det pågå, så er han såre fornøyd. Det går også an å være glad i et menneske selv om dette mennesket ikke har høy IQ og er velutdannet.........

trollemor;o)

Ja, du er blind av kjærlighet ;o)

Det er vondt å føle seg fortapt i en person som bare er opptatt av deg i perioder. Du har stilt deg til disposisjon, og latt han utnytte din forelskelse.

Skriv et langt brev, men du behøver ikke sende det til ham. det er *du* som behøver avslutning, han er jo ikke invorlvert i deg på samme måte, og trenger derfor heller ikke slik avslutning. For å ta tak i overskriften din; jeg tror du taper deg på å sende en slik mail du beskriver. Ha respekt for deg selv og hold hodet høyt nok til ikke å innrømme at du er helt fortapt i en som ikke vil ha deg.

Og... jeg vet godt hvordan det er å være på den siden :-( jeg har ikke vært i et forhold med en opptatt mann altså, men helt fortapt forelsket i en som ikke ville ha meg likevel. Nå er det helt vanvittig å tenke på at jeg lot meg selv bli så avhengig av noen som ikke følte det samme for meg. Men - å elske er risikere å bli såret, sånn er det bare.

Signerer den!

Noen vil ha i pose og sekk.... du er jo med på å piffe opp hverdagen hans og så lenge du lar det pågå, så er han såre fornøyd. Det går også an å være glad i et menneske selv om dette mennesket ikke har høy IQ og er velutdannet.........

''Noen vil ha i pose og sekk.... ''

For ikke å si pose og smekk....

Gjest ikkjeno

been there, done that.... Det blir aldri dere to, så bryt med ham, jo før jo heller!

Jeg skulle ønske det hadde vært så lett...

Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt.

Gjest Svarttrost

Jeg skulle ønske det hadde vært så lett...

Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt.

Siden han holder fast ved henne har han selvsagt grunner til det.

Ikke gjør deg selv patetisk ved å ta ved den siste biten om dem.

Gjest Høyt utdanna dumming

Ja, det kan du gjerne si. Men etter å ha forholdt meg, ventet, tilbedt denne mannen altfor lenge, er jeg nå blitt "små-gal..." Jeg er høyt utdannet og går for å være oppegående i det daglige, bare for å ha sagt det. Det vet jeg også min elsker synes.

NÅ er jeg provosert!

Du fremstiller denne verden som om høyt utdannede er mer verdifulle enn resten av hopen. Ærlig talt! Det finnes da mange kvaliteter et menneske kan ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...