Gjest Svarttrost Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Du har jo helt rett. Jeg trenger virkelig å høre det, for dette gjør at jeg mister gangsynet. Jeg er sjalu og hater å være nummer 2. Jeg tenkte å skirve noe sånt: "Jeg skjønner ikke at du velger livet med henne. - Men er det de kvalitetene og det livet du vil ha, håper jeg vissheten om det hjelper meg til å redusere deg og til å glemme deg." Jeg greier bare å ikke å fatte hvordan han holder meg på gress - hvorfor han gjør det om han er med drømmedama. Dropp det. Hold bitterheten for deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skulle ønske det hadde vært så lett... Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt. ''Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt. '' Han har valgt henne! Du gjør deg selv svært liten om du kommenterer dette. I tillegg betviler du jo hans dømmekraft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merlen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det som mangler i denne tråden her er noen som har vært der hun er, altså der den "mindre opplyste" kjæresten er. Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine. Den dag i dag hater jeg dama han var sammen med, og det går nok aldri over. Hun skapte så stort rabalder i vårt liv at det tok oss flere år å komme på rett kjøl igjen. MEN VI KOM PÅ RETT KJØL, sterkere. Selvfølgelig er det spennende med nytt blod. Skulle bare ønske det fantes mer vett i de kvinnene som setter all fornuft til side og lar falskt håp og store følelser regjere. ANgående brevet - avslutt med de ordene HAN trenger å høre. Resten holder du for deg selv. Det virker ganske tydelig at han ikke har tenkt å gå fra henne, så avslutt mens du fortsatt har en flik av selvrespekt i behold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det som mangler i denne tråden her er noen som har vært der hun er, altså der den "mindre opplyste" kjæresten er. Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine. Den dag i dag hater jeg dama han var sammen med, og det går nok aldri over. Hun skapte så stort rabalder i vårt liv at det tok oss flere år å komme på rett kjøl igjen. MEN VI KOM PÅ RETT KJØL, sterkere. Selvfølgelig er det spennende med nytt blod. Skulle bare ønske det fantes mer vett i de kvinnene som setter all fornuft til side og lar falskt håp og store følelser regjere. ANgående brevet - avslutt med de ordene HAN trenger å høre. Resten holder du for deg selv. Det virker ganske tydelig at han ikke har tenkt å gå fra henne, så avslutt mens du fortsatt har en flik av selvrespekt i behold. ''Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine. '' Godt poeng! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 NÅ er jeg provosert! Du fremstiller denne verden som om høyt utdannede er mer verdifulle enn resten av hopen. Ærlig talt! Det finnes da mange kvaliteter et menneske kan ha! Jeg har ikke oppfattet trådstarteer som at hun kommer med generell karakteristikkk av utdannelse vs ikke utdannelse. Jeg oppfatter trådstarter mer som at hun har oppfattet at dette med utdannelse er viktig for mannen hun er elskerinnen til, og at hun derfor ikke kan forstå at han velger henne med minst utdannelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det som mangler i denne tråden her er noen som har vært der hun er, altså der den "mindre opplyste" kjæresten er. Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine. Den dag i dag hater jeg dama han var sammen med, og det går nok aldri over. Hun skapte så stort rabalder i vårt liv at det tok oss flere år å komme på rett kjøl igjen. MEN VI KOM PÅ RETT KJØL, sterkere. Selvfølgelig er det spennende med nytt blod. Skulle bare ønske det fantes mer vett i de kvinnene som setter all fornuft til side og lar falskt håp og store følelser regjere. ANgående brevet - avslutt med de ordene HAN trenger å høre. Resten holder du for deg selv. Det virker ganske tydelig at han ikke har tenkt å gå fra henne, så avslutt mens du fortsatt har en flik av selvrespekt i behold. ''Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine.'' Nå kjenner jo trådstarter samboeren hans personlig, de er sammen med et søskenpar (så det er hennes svigerinne). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merlen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det som mangler i denne tråden her er noen som har vært der hun er, altså der den "mindre opplyste" kjæresten er. Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine. Den dag i dag hater jeg dama han var sammen med, og det går nok aldri over. Hun skapte så stort rabalder i vårt liv at det tok oss flere år å komme på rett kjøl igjen. MEN VI KOM PÅ RETT KJØL, sterkere. Selvfølgelig er det spennende med nytt blod. Skulle bare ønske det fantes mer vett i de kvinnene som setter all fornuft til side og lar falskt håp og store følelser regjere. ANgående brevet - avslutt med de ordene HAN trenger å høre. Resten holder du for deg selv. Det virker ganske tydelig at han ikke har tenkt å gå fra henne, så avslutt mens du fortsatt har en flik av selvrespekt i behold. Uansett er "ikkjeno" sine betraktninger om henne lite relevante, det er han som gjør dette valget. Men - hun er jo ikke bedre enn ham selv, hun er jo også i et forhold, selv om hun ønsker en annen. Snakker om helgardering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkjeno Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ''Jeg ser ikke bort fra at mannen min sa slike ting om meg da han over lengre tid var utro, for på et vis å rettferdiggjøre handlingene sine.'' Nå kjenner jo trådstarter samboeren hans personlig, de er sammen med et søskenpar (så det er hennes svigerinne). Dette har jeg ikke skrevet i denne tråden. Fint om det tas utgangspunkt i fakt i tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Dette har jeg ikke skrevet i denne tråden. Fint om det tas utgangspunkt i fakt i tråden. Du henviste selv til at du har skrevet her før. Da tar man jo utgangspunkt i all informasjon du har gitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3170989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest du er ikke så go som du tror Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Når han får tenkt seg om så innser han sikkert hvor ekkel og falsk både du og han er som går bak ryggen på deres partnere slik. Da blir det også vanskelig å elske. Bedre å ha en enkel kvinne enn en kvinne som er utro, selvgo og egoistisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Dette har jeg ikke skrevet i denne tråden. Fint om det tas utgangspunkt i fakt i tråden. Dette er jo et VESENTLIG poeng da. For det første, som Merlen skriver: det er normalt at man snakker sin nåværende ned overfor den man er utro med. Det gjør man for å "rettferdiggjøre" utroskapet i seg selv. Nå vet jeg ikke om det er søsteren eller broren til mannen din i det andre forholdet, men uansett må du jo forstå at dette ALDRI kunne blitt noe av uansett? På hvilken måte trodde du at det skulle kunne gå upåaktet hen senere? I mine øyne er det dermed du som er den lite opplyste, og kanskje litt dumme også. Hva du mener om svigerinnen din sier også en del om deg som person. Det kan være en grei tanke å ha med seg videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skulle ønske det hadde vært så lett... Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt. Jeg har mye høyere utdannelsen enn min samboer. Han er derimot ikke noe mindre intelligent enn meg - vi har kompetanse på hver våre områder. Han utfordrer meg, om enn ikke på intelligens - tilstrekkelig til at det er han jeg ønsker å være med. Han utfordrer meg også mentalt, følelsesmessig og som menneske. Han trenger ikke være smartere enn meg eller ha høyere utdannelse enn meg for at vi skal passe sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skulle ønske det hadde vært så lett... Det er også klart man kan være glad i noen som ikke er så intelligente, men denne mannen er overopptatt av utdanning og er meget smart, men så bor han med en som er fullstendig underlegen på det området, for å si det rett ut. Men det gjør kanskje han "stor." Det er uansett teit av meg å dra inn. Betyr jo ikke noe i lengden. Jeg bare stusser over at han vil ha det så enkelt... Ei som ikke utfordrer han i det hele tatt. ''Det er uansett teit av meg å dra inn.'' Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, det kan du gjerne si. Men etter å ha forholdt meg, ventet, tilbedt denne mannen altfor lenge, er jeg nå blitt "små-gal..." Jeg er høyt utdannet og går for å være oppegående i det daglige, bare for å ha sagt det. Det vet jeg også min elsker synes. Eller, så oppfatter han deg som lettlurt, enkel å manipulere og svært følelsesstyrt (kontra rasjonell og oppgående). Ellers ville han vel ikke kunnet overtale deg inn i det forholdet han har til deg nå? Hvor han kan gjøre akkurat som han vil med deg, og styre deg som han vil? Jeg tror jeg ville revurdert hans oppfattelse av deg kraftig om jeg var deg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Eller, så oppfatter han deg som lettlurt, enkel å manipulere og svært følelsesstyrt (kontra rasjonell og oppgående). Ellers ville han vel ikke kunnet overtale deg inn i det forholdet han har til deg nå? Hvor han kan gjøre akkurat som han vil med deg, og styre deg som han vil? Jeg tror jeg ville revurdert hans oppfattelse av deg kraftig om jeg var deg... Enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkjeno Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ok, takk for alle tilbakemeldinger. Dette blir mitt siste innlegg i denne saken, og jeg skal verken nedlate meg til å krype for denne mannen eller forsøke å sverte hans samboer. Det er lett å misforstå korte meldinger over nettet. Man kan ikke skrive alle detaljer og det går fort. Jeg ser ikke på folk med høy utdannelse som bedre enn andre. Poenget her var mer at han og jeg har lik type bakgrunn, vi elsker å diskutere, har en del like referansepunkter - det er en av de tingene jeg vet han liker ved meg. (Jeg ser hans samboer som mer enkel i væremåte, ja det må da være lov å si det, noe kort! Og det har ikke noe med utdannelse å gjøre - feil av meg å dra inn dette.) Jeg tror ikke han "lurer" meg. Jeg tror mer han har både i pose og sekk. Jeg vet han er glad i meg, og hvis han ikke sliter med dette, men ser på det som en lek, ja da undres jeg over hva han er laget av. Det fins også menn som gjerne har en kvinne som lager mat, har få venner, uselvstendig og er "blid og enkel" i væremåte. Er det sånn han vil ha det, er åpenbart jeg feil. Jeg har blitt fullstendig bergtatt og mistet min vurderingsevne. Jeg er fullt klar over utroskap er lavmål, og jeg skammer meg intenst. Jeg skal love dere at jeg betaler prisen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ok, takk for alle tilbakemeldinger. Dette blir mitt siste innlegg i denne saken, og jeg skal verken nedlate meg til å krype for denne mannen eller forsøke å sverte hans samboer. Det er lett å misforstå korte meldinger over nettet. Man kan ikke skrive alle detaljer og det går fort. Jeg ser ikke på folk med høy utdannelse som bedre enn andre. Poenget her var mer at han og jeg har lik type bakgrunn, vi elsker å diskutere, har en del like referansepunkter - det er en av de tingene jeg vet han liker ved meg. (Jeg ser hans samboer som mer enkel i væremåte, ja det må da være lov å si det, noe kort! Og det har ikke noe med utdannelse å gjøre - feil av meg å dra inn dette.) Jeg tror ikke han "lurer" meg. Jeg tror mer han har både i pose og sekk. Jeg vet han er glad i meg, og hvis han ikke sliter med dette, men ser på det som en lek, ja da undres jeg over hva han er laget av. Det fins også menn som gjerne har en kvinne som lager mat, har få venner, uselvstendig og er "blid og enkel" i væremåte. Er det sånn han vil ha det, er åpenbart jeg feil. Jeg har blitt fullstendig bergtatt og mistet min vurderingsevne. Jeg er fullt klar over utroskap er lavmål, og jeg skammer meg intenst. Jeg skal love dere at jeg betaler prisen. Håper du får det bedre når dette er over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franzeska Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ok, takk for alle tilbakemeldinger. Dette blir mitt siste innlegg i denne saken, og jeg skal verken nedlate meg til å krype for denne mannen eller forsøke å sverte hans samboer. Det er lett å misforstå korte meldinger over nettet. Man kan ikke skrive alle detaljer og det går fort. Jeg ser ikke på folk med høy utdannelse som bedre enn andre. Poenget her var mer at han og jeg har lik type bakgrunn, vi elsker å diskutere, har en del like referansepunkter - det er en av de tingene jeg vet han liker ved meg. (Jeg ser hans samboer som mer enkel i væremåte, ja det må da være lov å si det, noe kort! Og det har ikke noe med utdannelse å gjøre - feil av meg å dra inn dette.) Jeg tror ikke han "lurer" meg. Jeg tror mer han har både i pose og sekk. Jeg vet han er glad i meg, og hvis han ikke sliter med dette, men ser på det som en lek, ja da undres jeg over hva han er laget av. Det fins også menn som gjerne har en kvinne som lager mat, har få venner, uselvstendig og er "blid og enkel" i væremåte. Er det sånn han vil ha det, er åpenbart jeg feil. Jeg har blitt fullstendig bergtatt og mistet min vurderingsevne. Jeg er fullt klar over utroskap er lavmål, og jeg skammer meg intenst. Jeg skal love dere at jeg betaler prisen. Huff, jeg kjenner bare jeg får skikkelig vondt av denne samboerens hans jeg... Om hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen, kan hun ha mange andre fine egenskaper og jeg syns ikke du har rett til å rakke ned på henne for dette, bare fordi du er sjalu på henne. Med mindre hun ikke har gjort deg noe vondt personlig. Alt i alt er faktisk hun et større offer en deg her. Det er faktisk hun som må leve med fyren... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja nei så ja Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Skjønner deg godt, jeg. Hva er vel samboeren hans mot deg, liksom? Du har endelig møtt en du virkelig er på bølgelengde med, som gir deg den intellektuelle stimulien du ønsker, for ikke å glemme følelsen av å få en slik mann, meeeen - selv om du er aldri så smart og fantastisk, er det ikke bra nok - han dumper ikke henne for deg. Og jeg skjønner at det føles veldig kjipt for deg at noe ved henne treffer han på en måte som du ikke greier. For det gjør hun, ettersom han blir hos henne. Så er det enda en ting også: Kanskje hun ikke er så dum som du tror? Jeg kvalifiserer selv til Mensa-medlemsskap og betegnes av de som kjenner meg aller best som reflektert og klok, men omstendigheter i livet har gjort at høyere utdanning ikke har vært mulig. Når jeg er tvunget til å omgås f.eks. damer som tror de er bedre enn andre, ikke har styrke nok til å styre unna andres menn og er uttalt egoistiske og selvsentrerte, stenger jeg av. Kan nok lett oppfattes som ureflektert og traust da. Heldigvis for meg er det mange "høyt utdannede menn" der ute som tenker litt lenger enn å vurdere damer etter utdannelsesnivå ...mange av dem setter andre kvaliteter høyere enn "evne til å diskutere på et visst nivå" også, og jeg tror en del av dem er litt lei av damer som oppfører seg som om de må bevise noe - og tråkker ned sine medsøstre i samme slengen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ''Noen vil ha i pose og sekk.... '' For ikke å si pose og smekk.... hehe....nemlig;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364946-taper-jeg-meg-eller-kan-jeg-gi-alt-n%C3%A5/page/4/#findComment-3171319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.