Gå til innhold

Helseangst og symptomer for tarmkreft

Anbefalte innlegg

Gjest dette er slitsomt

Jeg er en mann som nærmere meg 40-årene og som de siste 7-8 årene har slitt med helseangst. Jeg har "hatt" testikkelkreft flere ganger, hjernekreft, føflekkreft og blodkreft i løpet av disse årene.

Til tross for at jeg blir advart mot å lese diagnoser på nettet, så ramler jeg innom ulike sider med faresignaler for det ene og det andre, og nå er jeg igang igjen.

Jeg har siden nyttår hatt endringer i avføringsmønsteret, både med varierende konsistens, og med langt hyppigere do-besøk enn tidligere. Jeg har forsøkt å fortrenge angsten da jeg føler meg like dum hver gang jeg kommer til legen og får beskjed om at det ikke er noe alvorlig denne gangen heller.

I uken som var så fikk jeg mikroskopiske blodflekker på toalettpapiret, men disse kommer også når jeg ikke tørker bort avføring. Jeg har hemorider og klør veldig der nede, så blodet kan kanskje forklares med dette. Allikevel blir jeg igjen engstelig og nå føler jeg et trykk i underlivet som om jeg må på toalettet. I tillegg føler jeg meg "støl"/at det stikker i magen(dette har vedvart en god stund). Denne gangen er det flere symptomer for tarmkreft som stemmer med min situasjon :(

Hva gjør jeg nå? Legetime igjen, eller skal jeg holde igjen og forsøke å late som ingenting(noe som er lettere sagt enn gjort).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364959-helseangst-og-symptomer-for-tarmkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...