Gå til innhold

På reise i Asia. Kvalme og feber.

Anbefalte innlegg

Gjest belen

Min sønn på 20 år er på reise nord i India. Har tatt nødvendige vaksiner. Plages med kvalme og oppkast som kommer i bølger og varierer fra dag til dag. Verst etter måltid. Hatt to enkeltdager med feber. Hoster noe. Litt løs avføring. Var hos lege som sa det var betennelse i spiserøret kun utifra klinikken.Fikk antibiotika, somac, smertestillende m NSAID og kvalmestillende samt en urtemixtur. tok bare antibiotika og somac -kuren , - uten effekt. Dette har vart i ca fire uker nå.Innimellom er han aktiv , jobber og trimmer. Kommer til Norge igjen i slutten av juni. Er det noe han bør gjøre med dette før han kommer hjem? Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365017-p%C3%A5-reise-i-asia-kvalme-og-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du må be ham komme seg til et skikkelig sykehus. Ikke en lokal klinikk. Antar de også i India har meget gode sykehus i de større byene, og med norsk reiseforsikring koster det beste av behandling ham ingenting.

Det er ikke bra å gå med sånt i 4 uker.

Jeg ville for øvrig ikke ventet til norgesreturen, selv om han kun har en drøy måned igjen. De har nok mer erfaring med ymse tropesykdommer i India enn i Oslo.

Stig Bruset - Alt. medisin

India har en helt annen mikrobeflora enn her i Norge og mange reisende plages med magen i form av diare og oppkast. Jeg vet ikke om din sønn tar tabletter mot malaria og disse kan også føre til bivirkninger. Hvis ikke symptomene er for plagsomme anbefaler jeg at han venter til han er tilbake i Norge og får en legesjekk. For å undersøke om det er en betennelse kan man ta blodprøver (hvite blodlegemer, crp etc) eller avføringsprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...