Gå til innhold

støl i musklatur

Anbefalte innlegg

Gjest tommy g

Hei jeg er en mann på 42 år, og er søl i muskler armer og bein , det er at musklaturen er trøtt,og sliten.Jeg er også veldig trøtt og slapp i lange perioder.Om jeg sover mye eller ikke merker jeg ikke noe forskell, like støl før og etter søvn. Det er ikke stølhet etter trening, jeg gjør noe av dette også. Har ikke fått no svar fra fast lege, jeg hadde litt høye verdier på blodprøve lever. MVH Tommy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365022-st%C3%B8l-i-musklatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres litt ut som noe lignende ME (myalgisk encefalopati eller også kalt kronisk tretthetssyndrom). Spør legen din om dette.

Stølhet i muskulatur om morgenen, som går seg til litt med aktivitet, kan ligne stølhet ved Behkterevs sykdom. Du bør kanskje også nevne dette for legen din, dersom du har andre symptomer som passer (google "bekhterevs" eller "Ankyloserende spondylitt").

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er ikke vanlig å være støl i muskler uten å ha trent. Jeg anbefaler at du sjekker stoffskiftet som kan påvirke muskulaturen og gi slapphet, senkning for å sjekke muskelrevmatisme (polymyalgi) samt blodets innhold av kalsium, magnesium og vitamin D.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...