Elaysa Skrevet 8. oktober 2001 Del Skrevet 8. oktober 2001 Hei Etter kraftige menslignende smerter i underlivet med regelmessige sammentrekninger hele lørdag, dro vi på fødeavdelingen for å finne ut om fødselen var igang, eller ikke. Det ble fastslått at jeg var i modningsfasen, med ca to cm åpning. Jordmoren sa at vi godt kunne dra hjem og avvente, så vi gjorde det. Sammentrekningene fortsatte frem til jeg sovnet i tolvtiden, men da jeg våknet i går var det ikke vondt mer, og i hele går var det helt "stille", jeg blødde litt frem til firetiden, så jeg antar at slimproppen gikk når jordmoren sjekket åpningen. Jordmoren sa at det godt kan stoppe opp selv om jeg har åpning, men det jeg glemte å spørre om er hvor lenge, er det snakk om et par dager, eller kan det gå uker??? Terminen min er om to uker. Samboeren min skal på kurs til onsdag, så vi vet ikke helt om han skal dra eller ikke. Fint om vi får raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36507-f%C3%B8dsel-og-falsk-alarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Det er ikke uvanlig å ha en slik start på fødselen som det du beskriver. Det kan godt ta flere dager før det starter opp igjen. Det er lurt å ikke provosere fødselen igang. Begynner du å løpe i trapper e.l., risikerer du kun å bli sliten, evt. få maserier. Kroppen starter helt sikkert med rier så snart tiden er inne for det. Har du termin om to uker, har du ennå større grunn til å anta at det kan gå noen dager. Tviler på at det går så lenge som uker. Hvis du ikke liker tanken på at din samboer skal reise bort, synes jeg du skal be han bli i nærheten. Uansett går sjelden første fødsel så raskt at man ikke rekker å få samlet troppene før det braker løs. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36507-f%C3%B8dsel-og-falsk-alarm/#findComment-139868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.