Spenol(1) Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det høres veldig pompøst ut for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Max er jo et relativt vanlig navn også i Norge, og det er jo egentlig kort for Maximilian. Jeg kjenner et par tyskere som heter Maximilian, men begge blir kalt Max "til hverdags". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spansk? Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Om jeg husker rett het Max Manus 'Maxmillian' før han forenklet det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Synes det er et stilig navn. Kjenner til flere varianter: Maximillian, Maxmilian, Maximilian, Maxim. En liten gutt jeg kjenner, bærer en av navnevariantene. Til daglig kalles han Max. Navnet er opprinnelig latinsk. Har vært brukt av keisere og fyrster 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Pompøst og blærete. Typisk Oslo vest-navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Blondenavn. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Max er jo et relativt vanlig navn også i Norge, og det er jo egentlig kort for Maximilian. Jeg kjenner et par tyskere som heter Maximilian, men begge blir kalt Max "til hverdags". Støtter forøvrig de andre i at det er et vel pompøst navn i Norge. Om det er et familienavn eller familien er helt eller delvis utenlandsk blir det selvfølgelig annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Høres litt "fint" ut.... ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Passer best på en chihuahua, synes jeg. Chihuahuaen Maximillian har en egen liten garderobe med tøy som Jan Thomas har spesialtdesignet for ham, og sover på en chihuahua-himmelseng og spiser nesten bare gåselever og trøfler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Fint, men litt pompøst og vanskelig å uttale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg vet om en som har en sønn som heter det og faren klarer sjelden å skrive navnet riktig..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg vet om en som har en sønn som heter det og faren klarer sjelden å skrive navnet riktig..... He he, det hadde nok ikke jeg klart heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Passer best på en chihuahua, synes jeg. Chihuahuaen Maximillian har en egen liten garderobe med tøy som Jan Thomas har spesialtdesignet for ham, og sover på en chihuahua-himmelseng og spiser nesten bare gåselever og trøfler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 He, he - slekten min kommer fra et annet europeisk land der adelen lever i beste velgående. Min slekt er også adel - lavadel, men en slektning er gift med en grevinne. Deres førstefødte heter Maximillian Denne slektningen uttalte også, da han var ung voksen, at han ikke kunne gifte seg under sin stand He, he, he. For en nordmann blir det jo bare komisk Det må sies at slektningen er veldig trivelig altså. Maxi også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hei! Et vanlig navn i mange land, jeg bruker det som mellomnavn da det er et helgennavn etter en franskiskanermunk. Saint Maximilian Kolbe Jeg syns det er pent og det er lett å stave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hei! Et vanlig navn i mange land, jeg bruker det som mellomnavn da det er et helgennavn etter en franskiskanermunk. Saint Maximilian Kolbe Jeg syns det er pent og det er lett å stave. ''Saint Maximilian Kolbe Jeg syns det er pent og det er lett å stave.'' ehh, var du ironisk nå ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 ''Saint Maximilian Kolbe Jeg syns det er pent og det er lett å stave.'' ehh, var du ironisk nå ? Hei Nei jeg er ikke ironisk, det er jeg sjelden. Hvis jeg er det sier jeg alltid at det er ironi så det ikke skal bli noen misforståelser. Hvorfor tror du jeg er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hei Nei jeg er ikke ironisk, det er jeg sjelden. Hvis jeg er det sier jeg alltid at det er ironi så det ikke skal bli noen misforståelser. Hvorfor tror du jeg er det? Nei, det var bare litt morsomt sagt synes jeg . Ikke noe vondt med det, bare litt morsomt. Og siden du selv nesten ikke bruker ironi, så lurte jeg på om du brukte det denne gangen:) jeg syntes ikke navnet var så lett jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Nei, det var bare litt morsomt sagt synes jeg . Ikke noe vondt med det, bare litt morsomt. Og siden du selv nesten ikke bruker ironi, så lurte jeg på om du brukte det denne gangen:) jeg syntes ikke navnet var så lett jeg da... Hei! det var ikke morsomt ment. Ha en hyggelig kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Støtter forøvrig de andre i at det er et vel pompøst navn i Norge. Om det er et familienavn eller familien er helt eller delvis utenlandsk blir det selvfølgelig annerledes. ''Om det er et familienavn eller familien er helt eller delvis utenlandsk blir det selvfølgelig annerledes.'' Ikke minst om _etternavnet_ har en utenlandsk schwung over seg. Det er forskjell på å hete Max(imilian) Manus enn å hete Maximilian Trettebergstuen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.