Gå til innhold

Hvordan tolke dette? Ønsker svar fra menn

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette

Jeg har lagt til en mann på vennelista mi, slik jeg har gjort med flere jeg gikk på videregående med, men jeg hadde ikke regnet med å få meldinger fra han. Vi har ikke sett hverandre på 26 år.

Han starter med å spørre meg om når vi så hverandre sist. Det kunne han ikke huske.

Jeg fortalte han at vi så hverandre i et telt sommeren 85. Jeg sa ingenting om hva vi gjorde i teltet.

Saken er at vi lå sammen i dette teltet og at han var den første jeg lå sammen med og at vi rotet litt også før dette. Ingenting av dette sa jeg.

Han fortsetter og spørre meg ut. Han har vage minner, men hans hukommelse er dårlig, så jeg fortsetter og svare på det han spør om. Han lurte på hva vi gjorde i teltet og hvorfor vi var der.

Etterhvert som samtalen utvikler seg, skjønner jeg at han spiller skuespill. Han husker alt, men vil sjekke om jeg husker.

Det viser seg at vi nå bor i samme by og har gjort det lenge. Han spør om å få møte meg på kaffe en dag, slik at vi kan snakke mer om teltturen. Jeg sa ja.

Hva mener han med dette? Vi hadde svært lite med hverandre å gjøre utenom dette, så det er jo litt rart at han vil drikke kaffe med meg etter 26 år?

Vel en kaffe er bare en kaffe og det betyr jo ingeting, men jeg kjenner at gamle følelser dukker opp når jeg ser bildene av han. Det tenkte jeg også før det dukket opp en melding fra han. Men hva vil han meg nå? Snakke om det som skjedde i teltet liksom? Jeg kan umulig ha gjort noe stort inntrykk på han, så uarfaren, usikker og fomlete som jeg var.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Men hva vil han meg nå? Snakke om det som skjedde i teltet liksom?''

Tviler på at den gamle historien er noe særlig å snakke om nå, men han vil kanskje sjekke om det er mulighet for å ta opp tråden? Men i utgangspunktet er det vel ingen vits i å tenke på dette som noe annet enn en kaffe med en gammel bekjent.

Dette kan du tolke slik at han er meget interessert. Han kjenner helt sikkert de samme følelser som deg.

Sterke følelser fra ungdommen kan få sin gode løsning etter mange år i dvale :-)

''Sterke følelser fra ungdommen kan få sin gode løsning etter mange år i dvale :-)''

Gudameg så romantisk!

''Men hva vil han meg nå? Snakke om det som skjedde i teltet liksom?''

Tviler på at den gamle historien er noe særlig å snakke om nå, men han vil kanskje sjekke om det er mulighet for å ta opp tråden? Men i utgangspunktet er det vel ingen vits i å tenke på dette som noe annet enn en kaffe med en gammel bekjent.

''Men i utgangspunktet er det vel ingen vits i å tenke på dette som noe annet enn en kaffe med en gammel bekjent''

Du har rett. Det hadde vært lettere, hadde det ikke kriblet sånn i magen.

Annonse

Dette kan du tolke slik at han er meget interessert. Han kjenner helt sikkert de samme følelser som deg.

Sterke følelser fra ungdommen kan få sin gode løsning etter mange år i dvale :-)

Wow, nå ble jeg litt svett :-)

Gjest kåte menn

''Han spør om å få møte meg på kaffe en dag, slik at vi kan snakke mer om teltturen''

Han ønsker nok en runde til i teltet. Han ønsker neppe kun å treffe deg for å prate om gamle dager.

Det der er så typisk menn! Dere er så mye mer kåte enn damer! Det er tydelig at dere har ett hode mer enn oss.

''Han spør om å få møte meg på kaffe en dag, slik at vi kan snakke mer om teltturen''

Han ønsker nok en runde til i teltet. Han ønsker neppe kun å treffe deg for å prate om gamle dager.

Ja, ok. Jeg er voksen og har beina trygt plantet på bakken og akkurat nå var et forhold det siste jeg hadde i tankene uansett. Det er det siste jeg har tenkt på. Men jeg tar meg selv i og titte på bildene hans om igjen og om igjen. Ja ja, pussig at dette skulle komme akkurat nå når jeg er i ferd med å flytte hjemmefra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...