Gjest pustehull Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg er en mann på 74 år og bruker disse medisinene: Albyl-E,Lipitor,Cozar og Proscar. Jeg har i flere år vært plaget av hoste med slim-oppspytt. Halsen "snurper seg" og tetner til.De siste årene dessuten umotivert pustebesvær og kraftig gjesping i perioder,flere ganger om dagen.Trøtthet. Får ikke trukket pusten helt inn. Uavhengig av ro eller bevegelse.Jeg har gjort de "obligatoriske" undersøkelsene av hjerte,lunger,hals etc.uten at noen har funnet noe galt. Den siste måneden har jeg tatt Somac mot syre og antibiotika mot lungebetennelse.I denne tiden har jeg gått ned 2-3 kg,og avføringen kommer nå i klumper mot før sammenhengende.Normal farge og ikke synlig blod eller slim.1-3 ganger om dagen.Jeg har tatt gastroskopi i oktober og blitt behandlet for helicobakter.AEKG og spirometri i oktober. Hverken fastlegen eller spesialistene har noen forklaring på pustevanskene. Vekttapet skal jeg bare følge med,og dessuten får jeg en ny undersøkelse av magen en gang i framtida. Jeg føler meg ikke helt vel ved å gå "uavklart" i så lang tid når alle prøvene hittil er tifredsstillende,mens ubehaget fortsetter. Derfor er jeg interessert i en kommentar fra deg som forhåpentligvis kan åpenbare en ny synsvinkel på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365132-pustebesv%C3%A6rgjespinghostevekttap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg er usikker på hva dette kan være, men lurer på om du har undersøkt om muskelen i mellomgulvet (diafragma) fungerer normalt. Det kan være å ta røntgen av lungene mens du puster helt inn og helt ut for å se om denne beveger seg normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365132-pustebesv%C3%A6rgjespinghostevekttap/#findComment-3177080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.