Gjest Anonym9 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei. Som 13 åring begynte jeg å slanke meg, da hadde jeg hatt menstruasjon ca et halvt år. Etter et par måneder forsvant den, jeg hadde da tatt av ca 5 - 6 kg. Denne vekten holdt jeg over en lengre periode, uten å få regelmessig menstruasjon (den kom igjen 2 ganger, så forsvant den igjen), før jeg gikk ned ytterligere 12 kg. Jeg var veldig undervektig og syk, men fikk etter hvert behandling. Da jeg var 16 år var jeg på det tynneste, og måtte opp i vekt. Jeg la på meg en god del, fikk samme vekt som utgangspunktet da jeg var 13 år. Jeg er nå 18 år, og har holdt denne vekten, min BMI er på 20.5. I løpet av årene med sykdom (regner da fra jeg var 13) har jeg hatt menstruasjon 3 ganger. Sist gang var i begynnelsen av januar, og jeg trodde nå at jeg endelig var fysisk frisk. Etter det har den ikke komt igjen, og jeg er ganske urolig. Jeg trener regelmessig, ca 3 ganger i uken og spiser relativt sunt. Det jeg lurer på er hvorfor jeg enda ikke har fått igjen menstruasjonen? Da jeg gikk i behandling tok jeg blodprøver for å teste østrogenverdiene, som var lave, men innenfor normalgrensen. Jeg lurer også på om jeg noen gang kommer til å få den igjen, og om jeg noen gang vil kunne få barn? På forhånd, takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365202-manglende-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.