Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest amanda1234

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ett år og 4mnd nå. han er 30 og jeg er 22. I begynnelsen var det mye opp og nedturer. Han har brukt en del "partydop" og har også brukt mye stereoider, noe han også gjorde i begynnelsen av forholdet. men han sluttet med det da vi ble sammen og ble mindre hissig. Forholdet vårt er nå veldig bra, bortsett fra at de siste 7 mnd har sex livet dabbet helt av. i begynnelsen hadde vi mye sex, men plutselig sa det bare stopp. å det er ikke meg det står på. Vi bor hjemme hos foreldrene hans fordi han mistet jobben han hadde for noen år siden å ble nødt til å selge leiligheten sin. han hadde nettopp flyttet inn til foreldrene da jeg ble sammen med han. han har også derfor ett ganske stort lån som han betaler ned på. Han jobber som vikar og tjener en del nå og da, men det meste går til lånet. Så han skylder på at det er stress i forbindelse med jobb og penger at han ikke klarer å ha sex. Jeg har også lest litt om at stress kan senke testosteron nivået, som er nødvendig for tenning. så jeg har bare vært tålmodig og håper det blir som han selv sier, at det blir bra når vi flytter og han får seg jobb. Samtidig kjenner jeg at selvtilliten min blir mindre og mindre fordi mange ganger jeg vil ha sex, så avviser han meg. Enkelte ganger blir jeg så lei meg at jeg gråter meg i søvn. Mye av det er også fordi han har vært utro mot alle han har vært sammen med tidligere, så jeg er livredd for at han er utro. jeg er også en person som liker å snakke om ting, å har derfor prøvd å snakke med han om det flere ganger, men mht sexen blir han bare sint på meg å sier at jeg må forstå han, å mht utroskap sier han at han aldri har vært forelsket i noen før, men at han er det i meg å vil derfor aldri være utro. likevel får jeg meg ikke til å tro ham noen ganger fordi jeg skjønner ikke hvorfor han plutselig ikke klarer å ha sex nå, ettersom han har vært en ganske stor "player" tidligere å hatt sex med veldig mange. Han er også mye sliten og skylder også en del på at han har vondt i kroppen og vil sove når jeg vil ha sex. Jeg kjenner det begynner å gå utover min selvtillit og jeg føler meg uattraktiv og stygg enkelte dager. derfor håper jeg ett svar her kan hjelpe meg, for jeg er virkelig glad i han å føler jeg vil dele resten av mitt liv med ham. da syns jeg det er trist at dette skal ødelegge alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365251-ingen-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om din kjæreste forsøker å rydde opp. Han har sluttet med partydop og steroider. Det i seg selv er jo en bragd om det er slik. Det kan også gi han fysiske og psykiske plager å legge dette på hylla. Han har solgt leilighet og velger å bo hos mor og far mens han betaler ned sin gjeld. Også her rydder han opp etter seg.

Jeg tror du må gjøre et valg. Er sexen det viktigste for deg akkurat nå, så vil ikke dette fungere. Man kan rett og slett ikke presse andre til å ønske sex. Bruker han noen medisiner? Elsker du ham og er villig til å gi dette en sjanse, så velger du å stole på han og støtte han igjennom det han går igjennom. At han har vært player må du legge bort, med mindre han har gjort noe som gjør at du mistenker at han er utro mot deg. Hvis fortid skal ha fokus i et nåværende eksisterende forhold, ser dessverre ikke fremtiden særlig lys ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365251-ingen-sex/#findComment-3174446
Del på andre sider

Gjest amanda1234

Det virker som om din kjæreste forsøker å rydde opp. Han har sluttet med partydop og steroider. Det i seg selv er jo en bragd om det er slik. Det kan også gi han fysiske og psykiske plager å legge dette på hylla. Han har solgt leilighet og velger å bo hos mor og far mens han betaler ned sin gjeld. Også her rydder han opp etter seg.

Jeg tror du må gjøre et valg. Er sexen det viktigste for deg akkurat nå, så vil ikke dette fungere. Man kan rett og slett ikke presse andre til å ønske sex. Bruker han noen medisiner? Elsker du ham og er villig til å gi dette en sjanse, så velger du å stole på han og støtte han igjennom det han går igjennom. At han har vært player må du legge bort, med mindre han har gjort noe som gjør at du mistenker at han er utro mot deg. Hvis fortid skal ha fokus i et nåværende eksisterende forhold, ser dessverre ikke fremtiden særlig lys ut.

jeg vil jo gjerne legge det bak meg. jeg elsker ham jo å vil jo stole på ham. eller så hadde jeg vel allerede gjort det slutt. men jeg syns det begynner å gå lang tid. pluss han lyver en del om en del små ting.

som f.eks. at han har hatt en del kontakt med en eks, som både ringer ham å sender ham meldinger som han svarer på enda han påstår at han hater henne fordi hun ikke var noe snill mot ham.

så det er er en del småtterier som gjør at jeg blir mistenksom oppå det at vi aldri har sex.

da jeg spurte om han hadde kontakt med henne sa han nei. men så fant jeg noen meldinger, å da sa han ja de pratet litt, men det han mener selv at "var ikke noe farlig"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365251-ingen-sex/#findComment-3174612
Del på andre sider

jeg vil jo gjerne legge det bak meg. jeg elsker ham jo å vil jo stole på ham. eller så hadde jeg vel allerede gjort det slutt. men jeg syns det begynner å gå lang tid. pluss han lyver en del om en del små ting.

som f.eks. at han har hatt en del kontakt med en eks, som både ringer ham å sender ham meldinger som han svarer på enda han påstår at han hater henne fordi hun ikke var noe snill mot ham.

så det er er en del småtterier som gjør at jeg blir mistenksom oppå det at vi aldri har sex.

da jeg spurte om han hadde kontakt med henne sa han nei. men så fant jeg noen meldinger, å da sa han ja de pratet litt, men det han mener selv at "var ikke noe farlig"...

Du plager deg selv og det er bare du som kan stanse det. Slik du nå holder på vil kjærligheten dø, sakte med sikkert. Kommunikasjon er viktig, men den må være sunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365251-ingen-sex/#findComment-3175119
Del på andre sider

Annonse

Gro Isachsen, Sexolog

Det kan være mange årsaker til at kjæresten din sitt sexliv har tatt en pause. Bare det å flytte sammen kan gjøre at sexlivet forsvinner. Det betyr i deres tilfelle, i tillegg at sex går fra å handle om party – party spennende og litt utrygg ny forelskelsessex, til foreventninger om traust hverdagssex under samme tak som foreldrene.

Nettopp det å bo i bandomshjemmet med foreldre er for mange en stor utfordring for sexlivet. Å flytte tilbake til barndomshjemmet er for mange å gå tilbake til en rolle der sexen ikke har noen plass. For noen er det omtrent utenkelig å skulle ha sex når foreldrene er for nært.

Det å bo hjemme kan også føre til en nedtur for selvtilliten. Selvtillit influerer på måten vi føler oss, fører oss og henvender oss til verden. Hvordan vi har det med kroppen vår, hvor offensive vi er og hvordan vi unner oss gleder.

Noe som kan ha slått inn på selvtilliten er at han fikk ikke til å stå i livet på egne ben og måtte ty til foreldrene igjen i en økonomisk vanskelig periode. For noen er en slik borfom den mist sexy som finnes.

Dessuten kan hans manglede tenning være påviket i hans tidligere liv med misbruk av steroider. Slikt misbruk kan ødelegge for senere produksjon av testosteron, som jo er det viktige tenningshormonet i tillegg til at det påvirker stå-på-vilje og humøret på godt og vondt. Mulig han derfor burde fått målt testosteronnivået. Det skjer gjennom en enkel blodprøve hos fastlegen.

I tillegg til at stess i seg selv er en negativ faktor, både fordi det nedsetter testotseronproduksjonen og gjør at vi vanskelig når inn til vår egen nytelse. Hodet blir fyllt opp med stresstanker og fokus går lett fra å være i egen sexopplevelse over til alle andre tanker hodet renner over av.

Som du ser har hans manglende sexlyst mange andre åpenbare årsaker enn at du ikke er attraktiv. Prøv å slå deg til ro med det. Ikke problematiser ytterlivere at dere ikke har sex. Det får ham til å tenke på sex i seg selv om et problem, og problemer får vi jo ikke lyst på...

Jeg synes heller ikke du skal tenke på hans tidligere liv som player og partyløve. Slik du beskriver det er en slik livsstil tilbakelagt. Tenk heller at han har valgt deg. Og sørg for at dere deler eventuelle fester, oppturer og hyggelige stunder med hverandre. Ellers kan du risikere at du blir en sår, kjeftende morskopi. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365251-ingen-sex/#findComment-3177292
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...