Gå til innhold

Mangel på mannlige hormoner???

Anbefalte innlegg

Er klar over at jeg er i en typisk situasjon hvor seksuell lyst uteblir...

Jobber mye, stressende familiesituasjon med syke barn, røyker, drikker kaffe... og lite vile.

Føler meg konstant i mangel på søvn og sliten. Opplever få ganger å ha morgen ereksjon, og nesten aldri opplever jeg å få ereksjon i løpet av dagen eller kvelden.

Føler likevel stort behov for sex, hvor onanering er eneste måte å oppnå ereksjon på.

Tidligere har jeg opplevd at både lyst på sex og ereksjon kommer tilbake når jeg har ferie. Dette er ikke tilfellet lenger, og jeg lurer på om jeg er i mangel av det mannlige kjønnshormonet?

Jeg er i begynnelsen av tredveårene, og ønsker ikke å oppleve en tilværelse som impotenent...

Hva gjør jeg...(kan ikke få gjort noe med livsførselen min i nærmeste fremtid...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36529-mangel-p%C3%A5-mannlige-hormoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Slik du beskriver dine hverdager tror jeg den eneste muligheten for å få et normalt seksualliv at du stresser ned. I og med at du opplever morgenereksjon og normalt sexliv i ferier, er det neppe noe galt med fysikken (inkl. testosteronnivå). Årsaken til dine problemer er nok tidsklemma. Har dere ikke nære venner eller familie som kan avlaste? Det burde være en menneskerett å få nok søvn og tid til å samle kropp og sjel. Slik rovdrift du/dere driver på dere selv har en tendens til å gå ut over forholdet på sikt. Håper dere klarer å ta vare på hverandre, selv uten sex, slik at dere får bedre tider etter disse.

Gjest godtgift

Slik du beskriver dine hverdager tror jeg den eneste muligheten for å få et normalt seksualliv at du stresser ned. I og med at du opplever morgenereksjon og normalt sexliv i ferier, er det neppe noe galt med fysikken (inkl. testosteronnivå). Årsaken til dine problemer er nok tidsklemma. Har dere ikke nære venner eller familie som kan avlaste? Det burde være en menneskerett å få nok søvn og tid til å samle kropp og sjel. Slik rovdrift du/dere driver på dere selv har en tendens til å gå ut over forholdet på sikt. Håper dere klarer å ta vare på hverandre, selv uten sex, slik at dere får bedre tider etter disse.

Hei og takk for raskt svar....

Det stemmer ikke at jeg lenger oppnår morgen ereksjon eller får økt sexlyst når jeg har ferie...

Det var slik før (for 2-3 årsiden)....det er det som gjør meg så urolig... For da trodde jeg nemmelig at det hadde kun med stress å gjøre...nå er jeg derimot usikker...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hei og takk for raskt svar....

Det stemmer ikke at jeg lenger oppnår morgen ereksjon eller får økt sexlyst når jeg har ferie...

Det var slik før (for 2-3 årsiden)....det er det som gjør meg så urolig... For da trodde jeg nemmelig at det hadde kun med stress å gjøre...nå er jeg derimot usikker...

Foreslår at du forklarer problemet til fastlegen din, slik at han kan ta nødvendige prøver for å få konstatert hormonnivået. Håper uansett dere klarer å lage en ordning slik at dere får avlastning i hverdagen. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...