Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har de siste måndene opplevd store smerter i lysken, jeg er 22 år og gutt. Det hele starter for noen månder siden i høyre lyske, jeg dro til legen etter en stund og tok røntgen og blodprøver.

Legen sa at det mest sannsyneligvis er en strekk av noe slag, han har ikke ringt tilbake på prøver og bilder, noe han pleier hvis det er noe galt. Så anntar at disse viser ingen feil.

Nå for ca. 1 måned siden stoppet smertene i høyre lyske på dagen, 2 dager senere kom det i motsatt lyske, altså venstre lyske. Det er de samme smertene, men nå har de smertestillene jeg fikk ingen virkning av en rar grunn.

Smertene er fra lyskeområde ned til ca midten av låret, kan variere. Det er så ille, at jeg våkner kl. 3 om natten, og får tilsammen 20-40 min søvn etter det. I dag måtte jeg stå opp kl 05.30 fordi jeg klarte ikke ligge i sengen lenger.

Det rare er; når jeg reiser meg opp, og legger foten litt høyt, f.eks kanten av sofaen i stua, blir det litt bedre, når jeg går en kort tur på 5-10 min, blir det veldig mye bedre og smertene er minimale om dagen, ekstreme om natten.

Jeg trener 30-45 min 4-5 ganger i uken, alt fra sykkling til roling jogging, så det er ikke noe med for lite mosjon. Trener også noe stryke. Det er heller ikke en "vanlig" strekk, fordi det merker man ofte, og lyskestrekk er jeg vandt med ettersom jeg spiller fotball, og har gjort det siden jeg var liten gutt.

Hvis noen har opplevd eller har noen meninger om hva dette kan være hadde det vært til STOR hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365296-lyske-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...