Gjest vetikkehvajegskalgjøre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei jeg er gravid i 25.uke. Siden uke ca. 16 har vært plaget av uttalt mageoppblåshet etter hvilke som helst matinntak. Mindre uttalt til frokost og lunsj men det tar av om kvelden og om natten. Jeg våkner av at magen presser og den er tung som en stein. Da må jeg stå opp, går, tar 1 afipran og presset letter. Til tross av jeg vet at dette er ikke farlig, har jeg siden uke 16 sovet bare 3-4 timer om natten. Jeg er utslitt og er redd for de neste 3 måneder. Matinntak er redusert, har ikke gått ned i vekt men ikke lagt på meg (kun vekt til baby). Heldigvis alt ok med baby. Jeg er engstelig for å sove om kvelden fordi jeg vet at jeg vil være våken mest parten av natten når mageoppblåshet vekker meg. Det er fart når alle andre sover og jeg vandrer. Gynekologer, fastlegen har ingen forslag. Jeg tror selv det er mange faktorer som spiller sin rolle, bl.an. psykisk (vært utsatt for stor stress i det siste året, før jeg ble gravid), mekanisk, hormonell. Men hvordan går man videre og hvordan fortsetter i 3 måneder til ? Jeg har gjort alt jeg kunne, lagt om kosthold, små måltider, energidrikker, psykolog, luftabsorberende, afipran. Hva mer ? Er det mer?Hvordan går man videre og hva skal jeg tenke for å ikke bli redd for den siste trimester? Jeg gruer meg noe fryktelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365340-oppbl%C3%A5shet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg tror dessverre ikke jeg har råd til deg, men du må snakke med din fastlege (som du åpenbart har gjort allerede). Det skjer hormonelle endringer i løpet av graviditeten som kan påvirke mange funksjoner, bla. fordøyelse og søvn. Det behøver ikke å bli verre i siste delen av svangerskapet. Hvis det blir for ille, er det mulig at du må sykmeldes en periode. Men du behøver ikke å engste deg for at det skader fosteret. Det klarer seg bra. Håper du får det bedre i siste delen av svangerskapet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365340-oppbl%C3%A5shet/#findComment-3175643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.