ean1365381430 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg blir 44 år og har en sønn på snart 3 år. Vi har i over ett år prøvd å få søsken til sønnen vår. Har vært hos undersøkelse og de kunne ikke finne noe galt, men blodprøvene viste "verdier forenelig med overgangsalder" og derfor svært lite sannsynlig at jeg kunne bli gravid. Jeg har ikke tatt hormonpiller Pergotime. Vil det være noe poeng i å ta disse, eller er det andre ting som jeg bør ta? Syklusen er ustabil men jeg er ellers frisk, sunn og har ingen andre plager eller bruker ikke noe form for medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365375-gravid-og-overgangsalder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Dessverre er det nok ikke noe du kan gjøre annet enn å stå på og håpe på lykken. Når hormonprøven sier overgangsalder skyldes det sannsynligvis at hormonet FSH er øket, og det er det som skal stimulere eggstokken til funksjon. Med pergotime stimulerer man til økt FSH produksjon, men det er altså ikke det som mangler hos deg. Det er dine egg som er blitt ’gamle’. Det betyr ikke at det er totalt utelukket å bli, men at sjansen for at et godt egg skal løsne og bli befruktet er sterkt redusert. Jeg vil foreslå at dere tar kontakt med et privat institutt for barnløshet for vurdering. Ved prøverørsbehandling tar man ut mange egg og lar dem bli befruktet og setter tilbake det egg som ble befruktet, evt andre kan brukes senere om første forsøk ikke lykkes. Det er mulig at din alder og dine prøver gjør at man ikke vil tilby dere behandling, men så har dere forsøkt det som kan være mulig. Imens er det å forsøke i den fruktbare periode som er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er 14 dager før neste menstruasjon. Med uregelmessige syklus kan det være vanskelig å påvise, så rådet er samleie 2-3 ganger per uke. Så det er bare ikke å gi opp. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365375-gravid-og-overgangsalder/#findComment-3176061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.