Gå til innhold

langvarig kaldsvette

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepinnen

Til Dr. Miklos Degre. Jeg er en mannpå 74 år. I 3-4 måneder har jeg vært sterkt plaget av kaldsvette. Dette er spesielt plagsomt om natten, fordi jeg ikke får sove, eller våkner ved 3-4 tiden. Har ingen smerter. På Volvat har de tatt en mengde prøver av alt fra avføring til kreft, men uten signifikant resultat. En av allmenlegene der foreslo innleggelse på Haukeland. Jeg har skaffet meg elektriske varmeputer og pledd fra hode til fot, men det er ikke tilfredsstillende på sikt. Ellers har jeg neuropati og diabetes2 Blodtrykk og puls er rimelig bra. Er vaksinert mot influesa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365427-langvarig-kaldsvette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Siden du stiller spørsmål til meg regner jeg med at du kjenner til hvilke fagområder jeg dekker. Det er infeksjonsmedisin g kan ha noe oppfatning om.

For å komme til ditt spørsmål; kaldsvette forekommer ganske ofte ved enkelte infeksjonssykdommer. Jeg tenker da i første rekke tuberkulose. Mulig også som følge av enkelte andre kroniske infeksjoner. Jeg ville ta noen generelle undersøkelserr, som senkning, CRP og andre, om det er noen infeksjoner som du går rundt med. Om det er noe positivt der kunne man undersøke mer spesifikt på enkelte undersøkelser. Er CRP og senkning helt negative ville jeg ser bort fra det. Og der stopper, i alle fall i første omgang mine infeksjonsmedisinske kommentarer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365427-langvarig-kaldsvette/#findComment-3177102
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...