Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ekstremt tett i nesa i store deler av graviditeten så langt (jeg er i uke 17). To runder med forkjølelse som har satt seg i bihulene (kun virus) er overstått, men tett nese henger i lenge etterpå (etter begge gangene). Det tetter seg til som en "propp", det går ikke å få ut noen vei, og det eneste som løsner opp er nesespray (jeg bruker Zymelin). Det tetter seg aller mest på høyre side, og kjenner det litt ut mot øret i tillegg.

Jeg har brukt nesespray langt utover anbefalte mengder, ikke i antall spray i løpet av dagen (2-3, noen ganger bare på høyre side for å få åpnet det verste), men i antall dager i strekk. Jeg håper jo at det ikke er overførbart til fosteret fordi det faktisk har mest lokal virkning (selv om slimhinnene mine sikkert blir helt ødelagt), men hvor riktig er det?

Noen som kjenner igjen problemstillingen? Må jeg leve med sånn nese i over 5 måneder til hvis jeg er uheldig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365432-tett-i-nesa-og-nesespray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...